fredag 28 augusti 2009

Brun fredag


Imorse då jag skyndade den sista biten till jobbet
höll jag nästan på att trampa på en liten snigel
och slogs med ens av det absurda i vardagsjäktandet..
Det var kanske någon av mina arbetskamrater som körde förbi mig
som undrade vad jag riktigt höll på med
där jag satt på huk på marken med min kamera..
Klart man måste stanna upp och se det vackra i en snigel..

Nu är det i alla fall fredagkväll. Sambon nattar barnen. Hemmet städat (nä ingen storstädning, men det duger). Morötterna delade i stavar. Dippen borde blandas. En kall cider i kylen. Byke tvättat och vikt. Köket städat. Ett ljus på vardagsrumsbordet. Kanske lite tv-program eller en film.
Hela helgen ligger framför oss..

Jag vill önska dig som tittar in ett riktigt trevligt veckoslut!
oavsett om du har jobb eller är ledig.

Kram, Sanna

6 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Här håller man på att få igång lite riktigt fredagsmys. Film, soffan, tända ljus och mys! Och så fundera lite på helgens pyssel :-)

Jag cyklar ju till och från jobbet varje morgon och är det vackert väder brukar jag ta god tid på mig och passa på och njuta av det jag ser och dofter.. medan andra bara stressar iväg Jag tycker att det verkar förnuftigare att göra som du och jag och njuta av det lilla!

Anonym sa...

Trevligt veckoslut till er också! Roligt att du stannade upp för att se på snigeln. Ta vara på vardagen heter det ju... eller nåt =D Men vi ses på måndagen! H:Minna

♥ Fyra årstider sa...

Å vad jag gillar dina bilder..så mysiga.
Kram Lotta

Liljas Corner sa...

Gillar sniglar (jag stannade faktiskt också för en snigel i morse!). Gillar Sniff-muggen (som jag tyvärr inte äger...). Gillar brunt. Jättefina bilder. De är så söta dina barn.
Det är så skönt med fredagkvällar, speciellt om man fått undanstädat och huset är tyst och lugnt.

Vet du, jag skulle annars sätta spotlights i vitrinskåpet, men vi har inte ett enda uttag i närheten! Gissa om det är irriterande, för vi har själv planerat elen, och på alla andra ställen i huset finns det fullt tillräckligt med uttag. *suck* Man får bara skratta åt sig själv :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram, Nina

alegni sa...

vad skönt att ha allt det där gjort redan nu! vi åker till stugan idag o sparar veckostädningen tills imorgon när vi återvänder. kul att avsluta helgen tillsammans med dammsugaren, eller så inte ;)
uuh, jag hatar sniglar! ett par höstar har de ätit upp min zucchiniskörd, så jag är riktigt avogt inställd till dem numera!

ljuvliga bilder på dina söta barn!

ha en trevlig helg!

Unknown sa...

Brunt är fint! Du gillar också bruna sniglar ser jag :-). Mina är dock inte levande och sitter på väggen ovanför snigelrestaurangen :-/ (inlägget Borgå brun).

Färgtema är roligt!