lördag 15 augusti 2009

Höstkläder

Denna bild är hämtad från den nya Odd Molly kollektionen. Om du vill se höst- och vinterkollektionen så kolla in den på http://oddmolly.com/. Jag gillar bara enstaka molly-plagg och tur är väl det då de är rätt så dyra, men det är alltid kul att hämta lite inspiration gällande kläder, trots att jag absolut inte är något modefreak. :D (fast odd molly har ju också sin helt egna lite bohemiska stil vilket jag gillar!) Denna bild fastnade jag för och jag tycker att den här klänningen är jättesnygg! (och gillar den vackra bilden med för den delen).


Igår var jag på shoppingrunda och ut och äta på en restaurang med en kompis. Tack Minna för sällskapet! För en gångs skull köpte jag inget åt barnen (sambon fick några donitsar från Arnold's som han gillar.. :), utan hittade lite kläder i beige och gammalrosa samt nya fina svarta hellånga leggings från Indiska åt mig själv. En del av kläderna är Vera Modas Organic cotton som är av ett tunt och skönt material (kan verkligen rekommendera dessa kläder).



Jag tänker mig en höstlook med bl.a. tunikor/klänningar kombinerat med jeans/tjocka strumpbyxor/hellånga leggings, varma stickade koftor, lederjacka, lederstövlar/skor med låg klack eller helt utan (samt gummistövlar), silversmycken, scarfar.. Ja, så köpte jag ju också ett nytt randigt paraply, så nu är jag även förberedd för höstens alla regnskurar... ;D

Hurdan är din höstlook eller hurdan skulle du vilja att den skulle vara?
Tack för era kommentarer!Hoppas att ni har en trevlig helg!
Kram Sanna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet! Jag hittade ju också några jättefina kläder på vår shoppingrunda! Jag hade på mig jeansklänningen och leggingsen igår på jobbet och det var alltsomallt tre stycken arbetskompisar som gav beröm åt den fina jeansklänningen! =) Vi Ses! Hösthälsningar från Minna =)

Fröken Fräken sa...

Oj vad du har hunnit med att göra upp många höstplaner! Själv vägrar jag ju fortfarande att fundera på hösten, och då blir det inte så många planer. Hösten är så väldigt kort här, vips blir det vinter...
Jag hoppas på en varm höst. Själv älskar jag ju tunikor och olika leggings, men tycker att Odd Molly är väl dyrt och det finns många andra mer prisvärda alternativ(som inte heller har reklam över hela kläderna.. gillar inte att betala dyrt för en tunika, och sedan är logotypen för företaget väl synlig.. blir som att jag betalar för att gå runt som en reklampelare...)

Unknown sa...

Låter inget vidare med Amandas atopiska hy :-(. Det är inte bara jobbigt att vaka med barn, utan också så jobbigt då de har ont!

Ja, precis som du säger det roliga uppväger det jobbiga! Det jobbiga känns också mer hanterbart då man erkänner att det inte alltid är roligt. Egen tid ger mera ork, men kommer inte alltid på beställning.

Har inte riktigt tänkt på att det blir höst ännu. Vad gäller höstplaner, så är den huvudsakliga planen att fixa den här remonttiden. Skoluppgifter borde jag göra, men utöver det vill jag sy och göra annat smått för Ruusudesign. Så ska jag sticka en blå baskeråt mej själv, en likadan som jag haft förut, men tappade i våras. Mera bär vill jag också plocka. Och så försöka hålla kontakt med människor, också fastän vi är lite längre borta från stan.

Kläder har jag inte heller funderat på :-). Gillar mest klassiska kläder, utöver det är skojiga kläder roligt att hitta på loppis. Jag trivs inte med obekväma kläder, och använder därmed gärna tights, sköna blusar och klänningar hellre än jeans. Högklackat är inget för mej.

Nu ska jag laga mej i ordning för flow! Vädret ser klarare ut nu :-). Vi ses strax!

alegni sa...

verkligen fina kläder du handlat!
min höstlook? jag som jobbar hemifrån satsar väldigt lite pengar på kläder o kan nog inte tala om nån speciell look :/

StrandviksVillan sa...

Nja, jag är inte någon beundrare av just OM, gillar inte alltför sockersöta kläder.
Men plaggen du visar på bild ser verkligen härliga ut, dom skulle jag gärna ha. Jag har mest kläder i vitt, svart, grått och jeans och färger på tex en scarf.
Outfiten du beskriver låter perfekt! Nu blir jag sugen på att shoppa kläder till mig själv, oftast blir det ju bara att köpa till barnen.

Ha en mysig söndagskväll!
hälsningar ann-christine

Vecka - Vecka sa...

Så fina kläder! Tycker att din höstlook låter jätte skön! Något liknande skulle jag också kunna tänka mig, men det blir väl de gamla vanliga trasorna som vanligt.. om jag nu inte kommer mig för att sy något till mig själv förstås..

Kram, Lotta

Hanna sa...

Ihania vaatteita!