lördag 8 augusti 2009

Vardagsrum

Idag visar jag lite bilder från vårt vardagsrum (men bokhyllan, ett av mina kommande projekt visar jag inte idag..). Soffan har fått nya kläder. Jag var så trött på den gamla färgen, men nu är klädseln lätt att ta bort och tvätta och så fick soffan ett litet ansiktslyft med relativt små medel.



Igår kväll letade jag fram en gammal bordduk som jag köpt billigt på loppis förra sommaren och vips så fick tv-skåpet lite nytt tyg för dörrarna. Jag fäste tyget enkelt med häststift så de är även lätta att ta bort om man tröttnar på tyget. Alla apparater finns utom synhåll, men reagerar fortfarade på fjärrkontrollen (vilket var sambons enda kriterium för att jag skulle fästa tyget över glasdörrarna, haha).

Idag har vi varit på barnkalas, vilket både vi och barnen gillade. Kan ett kalas bli misslyckat om man dricker saft med råa runda bandpasta som sugrör? :D (Tack Noch J!) Imorgon ska vi på ett till kalas, men före det ska vi nog åka en sväng via simstranden, eftersom det är riktig sommarvärme här. Man måste njuta då man kommer att vara instängd på jobb igen nästan hela dagarna nästa vecka.. (men fördelen med soligt väder då man jobbar är att man då inte behöver föra och hämta barnen till dagis i regn som min snälla mamma påpekade..)



Det som vi konstaterade hemma ikväll med sambon var att tänk så fina barn andra har. Sina egna älskar man ju oavsett om dom har värsta trotsutbrottet eller är som små änglar, men gud så otroligt gulliga andras barn också kan vara.

Hoppas ni har en trevlig helg allesammans!
Kram, Sanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder igen och fint blev ju skåpet under tv:n med nya tyget vid skåpsdörrarna! Vi ses imorgon på barnkalaset! H:Minna

Pieni Lintu sa...

Trevliga ideer!!!! :)

Mia sa...

Ihania kuvia! Ja kaunis olohuone teillä!! Kiva idea laittaa kankaat tv-kaapin oviin, niin pysyvät tavarat piilossa...

Meillä tuo samainen lamppu!! ;)

Unknown sa...

Roligt att ni kom på kalaset! A såg så framemot att ni skulle komma. Tack annars för presenten också, Nalle puh är populär här,A valde att se på den istället för kvällssaga :-).

En bra idé att dölja skåpdörrar med tyg. Passar speciellt bra med lakan med spets. Min mamma har en massa gamla spetslakan, tror det blir kläder av dom ;-).

E och A är supergulliga och söta barn tycker jag!

Kram.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs! Så fint det blidde! Vi har med bytt fär på våra soffor med överdrag! Smidigt! Söta barn sååå!!

Kramelikram Millan ♥

alegni sa...

så roligt att se en bild på dig... men vart blev huvudet av ;)

Fröken Fräken sa...

Vilka mysiga bilder från ert vardagsrum! Det där skåpet som delvis speglas på första bilden tyckte jag såg intressant ut, är det något som du fixar med?? Jag kör också med lite skydd i den vita soffan, den virkade filt som jag fyndade tidigare. Även om jag inte har barn så har jag en herr Fräken som kan drälla lite... ;-)

Visst är det skönt att dölja insyn till skåp och bokhyllor med tyg, min bokhylla blev mycket lugnare när jag ängde vitt tyg framför.

In my house sa...

Tack snälla du, för dina fina ord!!! kul att du gillar de... Ha en bra början på nya veckan,,, stor kram josse