onsdag 19 augusti 2009

Små saker att förgylla sin vardagskväll med..


Jag tänkte att jag idag skulle visa en bild på mitt nyaste loppisfynd, en gammal griffeltavla. Denna hade jag tänkt åt barnen att rita på..


..men barnen (eller främst då lilla fröken) tyckte att det var betydligt roligare att rita med tavelkritor på vardagsrumsbordet, medan mamma städade upp i köket.. Hmm, nå, det var lätt att torka bort i alla fall..



Då trollungarna somnat förde jag ut gamla tidningar och kom ihåg att jag visst skulle spara en gammal tidning och pigga upp min kväll lite.. Jag värmde lite kakao åt mig, skar upp en bit banankaka som jag bakade idag och satte mig att läsa "Den finlandssvenska kontakten". Det var min mamma som under sin semester en dag ringde upp och läste lite roliga kontaktannonser åt mig. Rätt så kul faktiskt, eller vad säger ni om prima kräfthanar som serverar sig på silverbricka..? :D


Edit: Jag har tagit bort annonserna som jag citerat, eftersom jag tänkte att det i alla fall inte är helt ok att göra sig rolig över andra..

Kram till dig som tittar in/Sanna

9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Fina bilder du tagit.
Griffeltavla är så praktiska, sparar på papper och på den kan man klotta så mycket man vill. Vi har en och den är nästan varje dag i användning :)
Ha en fortsatt fin vecka!
~Marita~

StrandviksVillan sa...

Hahaha, dom var bra!!

Jag skulle också gilla att rita på bordet... :) Hon är allt som en ros själv där bland de andra.

Ha en fin dag! A-C

alegni sa...

fniss, jo, kontaktannonser är alltid rolig läsning!
ojdå, så de hittar på, de små liven, men en sådan söt en kan man väl inte bli arg på, eller?

Livingroom sa...

"En snäll gasturbiningenjör från Esbo, 60/190/80, ges åt en lugn, 40-55-årig slank kvinna som inte kan skrika och bråka. Om du är från 09-omr., tag kontakt."

Hihiihi ! Vilka bra annonser! Den här skulle väl passa mej då ;)! Bor tydligen i samma trakt och jag är JU både slank och skriker ALDRIG.. Undrar vad en gasturbiningenjör gör? Låter ju fint.. men han är säkert en helt vanlig lökäpöksy ;)
Fin griffeltavla. Konstigt att barn alltid hellre vill rita på bord, väggar och soffor....
Ha det så bra idag,
Lotta

Sabina sa...

Hihi... ja, dom små gullungarna hittar på en massa fuffens. men vilken gullig liten ängel du har på bilden där! En sån kan väl inte göra nåt annat än vara snäll :)

Liljas Corner sa...

Vilken liten busunge! Så söt :)
Oj det är jättelängesen jag läst kontaktannonserna, men du har rätt, det brukar va rätt underhållande!

Askungen sa...

Läsnyfiken.

Unknown sa...

Haha, heja Amanda! Busig och söt!
Griffeltavlan är så fin. Har glömt bort nöjet att läsa roliga kontaktannonser :-).

Galleri MochB sa...

Vilken mysig griffeltavla! Minns att vår äldsta som liten hade skrivit på väggen också. Hon erkände det inte, men tyvärr hade hon skrivit sitt namn, så hon var avslöjad ändå :O)
Ha en skön helg!