tisdag 11 augusti 2009

Planer inför hösten



Nu då semestern är slut känner jag mig full av energi att ta itu med nya projekt. Brukar få samma "ryck" nästan varje höst och brukar tex. köpa medlemskort till konditionssal och dylikt (som jag sedan slutar med ganska fort..)
Här har jag listat upp lite saker som jag har planerat att göra i höst:

* Gå en fotokurs. Jag har redan länge drömt om att gå en fotokurs och nu i höst hoppas jag att det ska bli av och att jag ryms med på den kurs som jag har tänk mig. Kursen pågår från semptember till maj och innehåller bl.a. personfoton, naturfoto, fotoexkursioner och i slutet av kursen en liten fotoutställning.

* Åka och hälsa på min kompis J i Stockholm. Vi hade så kul senast så jag hoppas det blir av nu i höst också.

* Måla väggarna i vårt vardagsrum (om vi orkar och får tid över..)


*Flytta bort spjälsängen från vårt sovrum och möblera om lite i sovrummet med bl.a. nya nattduksbord och lampor.

* Ordna födelsedagskalas åt vår lillis som fyller två år i oktober. Kunde ju vara bra att börja planera kakor och annat i god tid.. Skulle tex vilja prova baka en stor dajm-vitchokladkaka som jag har hittat recept på på en baksida på nätet.

* Ordna en tjejkväll tillsammans med en kompis. En middag med texmex-tema kunde kanske vara kul.

* Sälja bort gamla barnkläder och saker. Jag har tänkt beställa bord på ett loppis om några veckor samt sätta in en annons om några större saker (bl.a. barnvagn, klädskåp och spjälsäng).

* Läsa böcker, hitta på roliga saker med familj och vänner, njuta av livet, skriva, öva mig på att sy, se på film, gå på bio och ev någon konsert, gå och se någon bra konstutställning, besöka simhallen med ungarna, gå till biblioteket, vara tacksam för det jag har, tänka positivt, lyssna på musik, dricka te, besöka mysiga cafeer, gå på långa promenader, mysa inne med tända ljus mörka regniga kvällar, hoppa i vattenpölar och lövhögar.. och annat kul som man kan hitta på då det är höst!

Hur ser dina planer inför hösten ut?

Kram, Sanna

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Din höst kommer allt att gå fort, hihi!
Allt det där känner man igen sig i, planer och funderingar, men hur det sen blir är en annan historia :P
Tyvärr går alltför ofta "måste göra" före "vill göra" men man borde komma ihåg oftare att sköta om sig själv och tillbringa tid med barnen.

Jag gillar hösten! Men visst får sommaren dröja sig kvar ännu ett tag...

Liljas Corner sa...

Det låter som bra planer det där! Speciellt punkten njuta av livet och hoppa i vattenpölar och lövhögar. :) Det ska jag sätta på min lista också. Jag ska också bli aktivare med att träna hundarna. Och jumppa mera. Och ta itu med en del inredningsprojekt, men dom är så många att jag inte har lust att lista dom, ens i tanken!

alegni sa...

låter som en aktiv höst för din del! själv har jag inga planer alls... förutom att jag ska komma igång med motionerandet igen ;)
vi får väl se hur det går...

Anonym sa...

Jag har inte egentligen någon lista på allt som jag skall göra i höst.. Men jag tror att jag fortsätter med att gå på konditionssal, fortsätter med att gå o simma, fortsätter att gå på jobbet, fortsätter att träffa vänner, fortsätter att njuta av att gå på kondiotonssal, fortsätter att njuta av att gå o simma, fortsätter att trivas och njuta av jobbet, fortsätter att tycka att det är trevligt att träffa vänner osv... =) Och detdär med tjejkväll med texmex tema låter bekant och bra! =) Hälsningar:Minna

ANNI sa...

Heippa Sanna! Laita ihmeessä minulle sähköpostia (villaajavaniljaa@gmail.com) jos olet kiinnostunut käsitöistäni! Blogisi on kaunis:)

Vecka - Vecka sa...

Tack för att du delade med dig om era sov"problem". Alltid skönt att höra att man inte är ensam!

Vilka trevliga höstplaner du har!

I mina höstplaner ingår bl.a. att få färdigt mitt syrum och resten av källaren. Sy en massa och utveckla inspiration M, umgås med familj och vänner!

Anonym sa...

Alldeles underbart inlägg, nu längtar jag också till hösten.:) Blev speciellt glad över en viss punkt.;) Jag har också börjat fundera på grejer som jag ska få gjort nu under hösten. Fotokurs låter jätte roligt, sku själv villa gå. Du har annars jätte fina bilder tagit igen.:) Kram, ses i höst!/J

alegni sa...

klart jag är nyfiken :) min e-postadressen hittar du genom att klicka in dig på hela min profil :)