måndag 17 augusti 2009

Låtar som gör en glad



På veckoslutet hann vi med en hel del roliga saker. Jag gjorde tex. några loppisfynd (bl.a. en gammal griffeltavla åt barnen), vi hade födelsedagspicknick i solen på en strand med min pappa och hans sambo och igår var jag på Flow-festivalen med N&J (Tack för senast! Den där skivan skulle jag gärna vilja köpa :). Det var ett tag sedan jag var på festival senast och en tid sedan jag var på någon bra konsert. Borde absolut gå lite oftare.. Flow var nog en riktigt positiv upplevelse. Trevlig stämnig och bra artister som Lily Allen, Jenny Wilson och Cats on Fire.

Cats on Fire spelar här på bloggen just nu och jag tycker att de har sådan positiv energi i sin musik och det var det på deras spelning också. Vasa-killarna har dessutom en bra attityd, med fötterna på jorden och musiken har nog det där lilla extra. Det är härligt med musik som gör en glad! Det är flere nya artister och låtar jag "hittat" på senare tid och det känns alltid lika kul.


Vilken låt som du hörde senast fick dig att le?
Jag vill önska dig som tittar in en bra ny vecka!
Kram, Sanna

8 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag har hört så mycket om Cats on fire men aldrig hört deras musik. Det låter bra!

Just nu är min absoluta favoritlåt No one sleeps when I´m awake med The Sounds. De ska konsert i Seinäjoki ca 60 km härifrån i december, borde absolut fara på det!

En låt med positiv energi som jag gillar är Koop Arponens Every song I hear. Det är så härligt med musik, just för att det finns musik som passar alla sinnesstämningar.

alegni sa...

en låt som får mig att le varje gång jag hör den (kanske mest för att sönerna stör sig på den ngt otroligt) är sommarplågan svenne banan :D
för övrigt borde man nog gå oftare på konserter - de om ngt är humörhöjande tillställningar!

Sanna sa...

Lilja's Corner: Jo jag gillar båda dessa låtar som du nämner!Jag tror nog att The Sounds konserten kommer bli jättebra!Hoppas du får biljetter!
Alegni: Hmm jag vet faktiskt inte om jag har hört svenne banan..?Visst är det roligt med konserter. Sådan härlig energi och man kan väl inte bli annat än glad av att dansa i takt med musiken och sjunga med i låtarna! :D

Livingroom sa...

Ja, svenne banan börjar man ju tralla till alla gånger som barnen spelar den ;). Själv tycker jag om Alexander Ryback med Fairytale och Brother Firetribes Heart full of fire. Men den hörs inte för tillfället så mycket på radion ...
HAr aldrig hört om Cats on fire...
-Lotta

Fröken Fräken sa...

Har aldrig hört dem tidigare, men jag är ju så knepig att jag nästan aldrig lyssnar på musik.. på jobbet r det så stojigt och när man kommer hem vill man bara njuta av att det är tyst... men när man är riktigt på humör finns det naturligtvis en hel del godingar som får en att må bra. Bäst, alla kategorier, är Sting "Fields of gold" och så är jag väldigt förtjust i Lars Winnerbäck "Om du lämnade mig nu".

Förresten, idag fyndade jag en Odd Molly-inspirerad tunika idag! ;-) Men till ett bättre pris..

Maries Pyssel och Jul sa...

Härliga foton!

Unknown sa...

Roligt att du gillar Cats on fire :-). Vi kan nog försöka ordna skiva åt dej. Det var en kul kväll, tack själv!

Spännande pelargonbilder.

Kram!

Anonym sa...

Jag har ingen speciell musik som gör mig glad. Flera olika låtar får mig på gott humör beroende på lite situationen och så =)

Men jag är glad och tacksam över att ha dig och din söta familj i mitt liv! =) Tack för idag! =)
Kramar från Minna =)