fredag 21 augusti 2009

Vackra barn






Idag åkte jag en sväng via ett loppis och hittade dessa underbara omkring hundra år gamla barnbilder tagna hos en fotograf. Dessa var uppköpta ur ett dödsbo och jag kan inte annat än förudra mig över att inga släktingar varit intresserade av dessa foton?! De måste väl ångra sig.. Vilka vackra barn och så fängslad jag blir av dessa gamla foton. En fläkt av en förgången tid...

Denna låt hörde jag nyligen och jag tycker att detta är mycket bättre än originalet (kan tyvärr inte länka direkt): http://www.youtube.com/watch?v=f5RjkrOWpUs Detta är alltså underbara Maia Hirasawa och The worrying kind.

Så vill jag tacka för era snälla kommentarer! Hoppas ni har en skön helg!

Kram, Sanna

6 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Sanna!

Fantastiska fotografier du fått tag på!

Supercharmiga med sin "färg" är de!
Klämmorna har ett litet hål på ena sidan och den ena planschen står lutad mot väggen på listen.

Önskar dig också en trevlig helg!

Kraaaam

Unknown sa...

Vad bra att bilderna kom i dina händer, de är verkligen värda uppskattning!
Den låten gillar jag också, gillar även några andra sånger av Maia hirasawa.

Anonym sa...

Fina bilder igen! Vi ses imorgon ( eller alltså idag, se klockslaget! =)) H:Minna

Liljas Corner sa...

Flickan på den nästsista bilden är alldeles ljuvlig! Hon ser blyg och samtidigt nyfiken ut.
Gillar också den låten!

Galleri MochB sa...

Hittade också en tjock album på loppisen i lördags, men priset var aningen för dyrt för min börs ;O) Men alldeles charmiga är gamla fotografier.

Fröken Fräken sa...

Oj så söta! Säga vad man vill om digitalkameror, men det är inte riktigt lika charmigt med fotona som man laddar in i datorn från dem... Konstigt att ingen ville behålla de fina fotona, men tur att du kom över dem istället.