måndag 26 januari 2009

Vårjacka och ny skoförvaring



Nu är det ju massor av snö ute och riktigt vintrigt, men trots det har jag börjat vänta på våren.. Dagarna blir ju längre för var dag nu vilket känns skönt. Jackan på bilden har jag köpt färdigt till våren åt Amanda. Hon kommer att använda Emils gamla blåa reimatec-halare som jag hade tänkt kombinera med röda vantar och mössa. Emil har snart födelsedag så vi köper kanske en ny jeansjacka till våren och sommaren åt honom då hans gamla blivit för liten. Han kommer också att använda sin gamla höstdräkt i beige och limegrönt om den ännu är passlig på våren. Färgerna på dräkten är så fina tycker jag.

Tidigare hängde alla jackor och väskor i tamburen och skorna stod framme i en öppen skoställning. Nu har vi flyttat jackorna och den gamla skoställningen in i ett skåp i hallen. En del av våra skor finns nu i skåpet och resten finns i denna nya lilla byrå (eller vad man nu ska kalla den). Jag tycker att vår lilla tambur känns så mycket luftigare och ljusare nu. I något skede har jag tänkt köpa några sittdynor till byrån/bänken. Väggen som syns på bilden ska ännu målas och sedan är hallen/tamburen äntligen färdigmålad. :) Nu ska jag gå och lägga mig då jag ska tidigt upp på jobb imorgon igen.. Kram

Tack för alla kommentarer i bloggen! Jag blir så otroligt glad över att ni orkat kommentera!

7 kommentarer:

Sabina sa...

Jackan är jättefin, så snyggt med rutigt tycker jag. Var har du köpt den? Man får nog börja köpa vårkläder i tid för att hinna få. De bästa modellerna tar slut så fort.

Galleri MochB sa...

Så vackert och praktiskt med en sådan skoförvaring! Kunde vi också behöva...:O) Och jackan var jättesöt! Ha det bra!

Sanna sa...

Sabina: Jo, jag har märkt att det gäller att vara ute i god tid då man köper vår-höst-eller vinterkläder åt barnen.. :) Jackan är köpt på H&m.

Galleri mob: Ha det bra du med! :)

StrandviksVillan sa...

Jättefin är bänken med lådor, den kunde jag också ha någonstans! Dynor ovanpå blir säkert fint och praktiskt att sitta på när man klär sig.
Söt jacka, själv har jag inte alls börjat fundera på vårkläder ännu...

Anonym sa...

Var här och läsa din blogg igen! Ha det bra på jobbet!! H:Minna

Anonym sa...

Jag börjar också vänta på våren! Trött på vinterslasket. Men vi går mot ljusare tider. :) Jätte fin bänk i tamburen.;) Hoppas allt går bra på jobbet också!/Jessica

Sanna sa...

Strandviksvillan: Tack! :) Borde se om jag skulle hitta några fina sittdynor eller om jag skulle försöka mig på att sy själv.

Minna och Jessica: Roligt att ni tittat in här och roligt att ni kommenterat också! :)