torsdag 15 januari 2009

Loppisfynd

Galonjacka och stickad tröja

Långärmad och kortärmad t-shirt(Färgen på den mörka blusen och hjälmmössan är inte svart, utan
mörkbrun)



Jag har haft fullt upp med jobbturer, arbetsintervjuer och förande och hämtande av barnen på dagis.. Däremellan hann jag idag sticka mig in på ett bra barnklädslopptorg här nära var vi bor. Jag gillar lopptorg och brukar fynda allt möjligt roligt till hemmet, men även lite kläder åt barnen. Det blir ju nog mest nya kläder åt barnen, men blir lite extra glad då jag hittar begagnade kläder i bra skick (då man kan shoppa med gott samvete- både med tanke på miljön och plånboken :)).

Idag hittade dessa kläder i gott skick på loppiset. Barnboken på bilden är från 1979 och kostade 1euro. Jag tycker att den har så vackra illustrationer. Det kommer att vara sambon som får läsa denna då han talar finska med barnen. Kram

3 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Jag brukar också köpa kläder på loppis åt barnen. Extra roligt då man hittar något fint för en billig peng. Ha en trevlig helg!

Unknown sa...

Har loppisfyndat röda galonkläder i höstas åt E :-).
Har besökt flera loppisar den här veckan. Det är jätteroligt och gå och fynda. Såg annars på ett loppis i kervo en massa inredningssaker som såg mycket ut som din stil. Bl.a. fanns den där fjärilen som du har som profil där :-).

Sanna sa...

Det är nog härligt att fynda på loppis! :)

Nina: Det loppiset som jag brukar gå till säljer även det lite inredningssaker (både nya och begagnade). Jag har hört om loppiset i kervo. borde åka dit någongång. Fast Sandudds lopptorg på sommaren är helt klart bäst. Där har jag nog gjort mina bästa fynd.:)

Ha det bra och trevligt veckoslut!