onsdag 28 januari 2009

Prickigt




Jag älskar prickar! Hos oss syns prickarna främst i barnens kläder (och sockor). Jag har ett par prickiga kuddar som jag inte har framme just nu och så drömmer jag om allt möjligt fint och prickigt till hemmet.. Dessa stövlar köpte vi nu helt nyligen åt Amanda. Vi har en röd mössa med vita prickar som Emil haft som yngre så den skulle passa perfekt med stövlarna på våren.. (jag vet att jag är helt för tidigt ute.. ;)) Den lilla väskan som innehåller te-servis för barn har vi redan haft en längre tid och den är populär hos barnen. :)

Kvällen går så fort.. Speciellt bra märker jag hur kort kvällen är då jag börjat jobba igen.. Barnen är nu "matade", badade, nattade.. samt tvättmaskinen har varit på redan två gånger, byke är vikt, diskmaskinen är tömd och fylld och tömd ännu en gång.. Storebrors sängkläder är bytta efter att lillasyster spydde upp lite kvällsgröt i hans säng. Leksaker är bortplockade från vardagsrummet och barnens rum är städade.. Nu ska jag gå och tvätta bort min ansiktsmask och koka lite te åt mig. Sedan ska jag vira in mig i en skön pläd och se på tv :D Kram

3 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Det är jättefint med prickar och stövlarna är ju bara för härliga!

Unknown sa...

Fint med prickar! Såg att det finns prickiga runda förvaringsaskar, och också prickiga väskor på moko. Passar fint i ett barnrum. Jag är förtjust i marimekkos prickiga blusar, speciellt gula :-), för tillfället.
Har blivit dåligt med träffandet. Här är vi flunssiga för tillfället. Nästa vecka har jag skola, sedan 3 veckor hemma. Hur passar det för dej att träffas? Gissar att du har ganska fulla dagar. Veckoslut finns ju också.
Gratulerar så mycket till ditt jobb! Vad skönt att du hittade ett så fort. Är det inom din bransch? Hur långa dagar har du?
Kram!

Sanna sa...

Nina: Jo, jag har sett dom prickiga förvaringsaskarna i Moko. Vi kunde kanske gå på Moko cafe något tag tillsammans så kunde man kanske shoppa något därifrån samtidigt. :) Jo, jobbet är inom min egen branch. Jag jobbar 37h i veckan, med lite flextid. Jag berättar mer då vi träffas. Har varit så otroligt osocial på senaste tiden. Den har varit så mycket med dagisstart och nya jobbet, men något veckoslut skulle det vara jätte roligt att ses! Jag ringer dig fast här någon dag så kan vi bestämma när vi skulle ses. kram

Lilja's corner: Tack! :)