torsdag 1 januari 2009

Barnkläder



Städade lite i barnens klädskåp idag och märkte att det är lite allt möjligt smått i klädväg som borde köpas, speciellt då båda barnen ska till dagis nästa vecka. Surfade lite på nätet på barnkläder och kläderna från How to Kiss a frog är jättefina. Dessa kläder är vackra i sin enkelhet och fungerar som bra inspiration tycker jag. Gillar speciellt färgerna. Sedan har jag kanske lite tudelad smak för jag älskar också sådana här barnkläder som de här under som är färggranna och roliga! :) Kläderna med figurer är från LipFish och sköldpaddsklänningen är från Ej sikke lej. Emil har snart födelsedag och jag funderar nu lite på att köpa den röda apjumpern åt honom.. :)







Nyårsfirandet var riktigt roligt igår och barnen orkade bra. Vi sköt lite egna raketer redan klockan 18 och hade tomtebloss då vi inte visste om Emil skulle orka vara vaken till midnatt. Amanda somnade kl.22 och sov helt ok, trots att hon var vaken lite imellanåt, men Emil orkade vara vaken och se på raketerna då han hade jämnårigt sällskap. Tack för en trevlig kväll Minna och Marie (om ni nu läser här :)..)! Kram


Bilderna är hämtade från www.howtokissafrog.com/ och www.lastenmetsola.fi

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härliga barnkläder! Blev extra förtjust i dom översta. Jag tycker att det är fint med "vuxna" färger och skärningar på barnkläder. Men också de färgglada kläderna är fina.
Oj vad du hinner blogga mycket! Det är jätteroligt att kolla här.
Låter fint med köket. Vi har samma läge här, ska måla köket imorgon :-).
Gott nytt år!

Anonym sa...

Gott Nytt År åt dig också och tack för en trevlig nyårsafton du med =) H:Minna