måndag 1 december 2008

Några saker som gjorde mig glad idag..


Jag blir riktigt glad av alla ljus och lyktor som vi har inne samt ljusslingor. Denna nya julstjärna tycker jag speciellt mycket om.

Jag blev glad då min kompis Minna orkade stiga upp ganska tidigt på sin lediga dag för att vara barnvakt åt Amanda en stund på förmiddagen. Tack Minna!! Dessutom nu då det är grått och regnigt så blir jag lite extra glad över mina nya röda gummistövlar.. :)



Igår då jag kom hem från jobbet kände jag mig allmänt trött och irriterad. Vi har redan länge planerat att göra om i barnrummet, måla om etc. Tapeten är riven på ett ställe och kände just igår att äsch vi har så mycket små grejer som borde göras och ännu har vi inte fått något gjort.. Hade dessutom tänkt mig att vi skulle ta det lite lugnt på kvällen, men så bestämde sig Amanda för att vara vaken till 23.30.. Suck. Definitivt små saker, jag vet. Jag bestämde mig redan då jag gick och lade mig att imorgon ska jag tänka på de saker som varit positiva under dagen. :)

Speciellt gulligt tyckte jag nog att det var då vi åt glass till efterrätt efter lunch och Emil ville spara en bit glass åt pappa som han skulle få äta då han kommit hem från jobbet. Sedan då sambon åt sin mat var Emil mycket noga med att poängtera: "Åtta skedar, sedan får du glass". :) Vad fick dig att bli glad idag? Kram:)

1 kommentar:

Galleri MochB sa...

Denna dagen har just börjat... men jag blev glad imorse när jag hittade 2 styckna barn i min säng, dock ingen gubbe...:O) Ibland är det de där småsakerna som gör en glad, och kanske man också borde fokusera mer på dem och inte på de där andra irriterande grejerna... Och visst är det mysigt nu med all julbelysning! Ha en bra glad dag! Kram Mia