tisdag 30 december 2008

Inte rosor utan en burk målfärg



Igår då jag kom hem efter jobbet överraskade sambon mig med att föreslå att vi skulle måla om i köket. Gissa om jag blev glad! Visst gillar jag rosor, men blir mycket gladare av en burk målfärg! :D Väggarna i köket har varit ljust gula och jag har redan länge gnällt över att vi kunde måla om i köket. Sambon har inte heller varit så förtjust i färgen, men nu då han har varit hemma då han har pappamånad så har han väl börjat se saker ur en annan synvinkel och fått mer inspiration att måla om. ;) Vi har redan länge vetat vilken färg vi vill ha och vi har även tänkt måla med samma färg i tamburen (och eventuellt en vägg i barnrummet som jag skrev i förra inlägget). Den ljusbeige färgen (Tikkurilas färgkartas färg J474) har jag hittat i en inredningstidning.

Tyvärr blev ju färgen sedan inte så bra vilket går att se i bilderna ovan. Färgen på vår köksvägg ser ju inte alls ut som i sidan ur inredningstidningen... Saken var den att eftersom färgen på sidan är en relativt dyr färg så frågade jag i affären (k-rauta) ifall vi kunde få samma färg, men från ett lite billigare märke. Varken jag eller sambon är speciellt insatta i målfärger så vi litade på expediten som försäkrade oss om att han kunde blanda samma färg som vi hade hittat i inredningstidningen.. I alla fall hade vi roligt igår då vi målade sent på kvällen och in på natten efter att barnen hade somnat. :D Det blir att åka och köpa ny målarfärg (den dyrare) och hoppas på bättre tur nästa gång. :) Fortsättning följer således och så blir det lite nya bilder från vårt lilla kök. Kram


Inga kommentarer: