fredag 12 december 2008

Liten ängel.. och julöl :)




Jag älskar att läsa i andras bloggar och se hur fint många har julpyntat sina hem. Jag har också köpt hem en massa jultidningar som är härliga att bläddra i. Men faktum är att hemma hos oss har vi inte så mycket julpynt framme. Jag vill liksom hålla det ganska enkelt och tänker denna jul mest dekorera med ljus, blommor, några enstaka julpynt och julgran. Jag lägger till lite julpynt allt eftersom fram till jul. Förra året hade vi lite mer rött och tex röda julgardiner i köket, men det här året har jag bara lagt till en liten julängel och en ljusslinga och tycker det är helt fint som det är. Sambon gillar julen, men har inte bidragit med så värst mycket pynt (och det passar mig helt bra..), men han gillar öl från olika länder och köper därför lite olika julöl för skojs skull. Jag dricker inte öl, men denna flaska tycker även jag att är ganska fin. :). Trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Snygg flaska! Jag är också inne på den lite avskalade julpyntsstilen iår. Avskalad för att vara jag alltså... Det är detaljer och belysning som ger känslan tycker jag.

Sprayen köpte jag på Sinooperi, fanns bredvid fejksnö-sprayen. Eisblumen spray står det på flaskan, ice crystals på engelska. Jag provsprejade först och det var bara att torka bort med vatten. På flaskan står det att man ska ta bort det med ljummet vatten och diskmedel. Bara att prova alltså!

Sanna sa...

Tusen tack för tipset! Jag måste se när jag har tid att gå till Sinooperi. Ha en bra dag!