tisdag 16 december 2008

Amaryllis



Amaryllis är min favoritjulblomma och finast tycker jag den är som vit eller ljusröd. Denna borde bli vit. Sambon tyckte det var lite roligt då jag fotograferade min amaryllis. Han tyckte inte att den såg så fin ut... Så fin är den ju visserligen inte ännu, men det blir den ju snart.. :) Min hyacint har redan hunnit dö, tyvärr, så får väl ta och köpa en ny.. Har någon några tips på hur jag ska få amaryllisen att hålla så länge som möjligt? Jag har tidigare år brukar vattna lite varje dag. Kram:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, ja de är kanske inte så snygga innan de slagit ut, men man vet ju vad man har att vänta och därför gillar man ju amaryllisar redan när de kommer fram från löken.

Men det här med skötselråd är jag ingen hejare på. Lite vatten och stå ljust tror jag, men jag svär inte på det. :-)
Kram!

Liljas Corner sa...

Vilka ljuvliga ungar i förra inlägget!

Jag hade också en hyacint, på jobbet, som dog efter en knapp vecka. Ser det som ett bevis på att inomhusluften på mitt jobb inte är den bästa ;)

Sköt om er!

Sanna sa...

Kajsa:Just så har jag också tänkt. :)Jag ska sätta en ny bild på amaryllisen sen då den börjar blomma. :)

Lilja´s corner:Tack!:)