fredag 8 maj 2009

Rosmarin






Idag åkte jag till Plantagen efter jobbet
för att köpa ett olivträd eller en lavendel,
men kom hem med en rosmarin.
Den doftar så härligt.
Nu visar jag samtidigt mitt fula datorbord,
(bloggar oftast vid köksbordet eller på soffan)
Letar efter ett nytt (helst begagnat)
och byrån bredvid ska målas och få nya knoppar.
Några av mina evighetsprojekt..
Stolen älskar jag.


Fredagkväll och jag är t r ö t t,
men imorgon blir det e f t e r l ä n g t a d tumistid med sambon
då vi ska ut och äta samt gå på bio och se slumdog millionaire.
L y x för småbarnsföräldrar..
På söndag ska vi fira morsdag.


Jag vill önska alla som tittar in ett riktigt skönt veckoslut!

7 kommentarer:

matilda sa...

skulle också gärna ha en rosmarin, för de doftar ju underbart. men är urkass på att ta hand om lavendlar, så det skulle nog gå på samma sätt med rosmarinen. njuter av den på din blogg istället :)

Anonym sa...

Ha ett trevligt veckoslut! Njut av filmen "slumdog millionaire".Jag tror att du kommer att tycka om den. Trevlig Morsdag! =) =)
H:Minna

sister sa...

rosmarinen dofta gott:))

Johanna sa...

Så fin rosmarin, har en också i köket men inte så stor och fin som din ;-)

Kram!

Unknown sa...

Roligt att titta in här efter en lång paus och titta på och läsa en massa nytt. Tiden har mest gått åt till omåttliga mängder att läsa till prov, syende och allt annat på sidan om. Blir inte riktigt tid över för bloggande och ritande. Du vet säkert vad jag menar med att ha lite fullt upp! Nu ska jag iallafall lägga in din blogg i blogglistan på "husdatorn". Min egen dator svartnade, och alla mina sparade bloggadresser rök med.
Roligt sammanträffande då jag fick en rosamrin igår, dock inte en så där extra fin som din, som är inplanterad på en trädstam. En sådan där vit blomma som du bloggade om tidigare, tror den heter höstglöd (finns iaf röda sådana att köpa på hösten) fick jag igår till morsdagspresent, och gav även en åt min mamma.
Cup cake-kläderna är fina, snygga skärningar och mönster. Men är inte riktigt för könsindelat ljusblått/rosa, som du säkert vet :-). Men man kan ju förstås blanda hur man vill. För tillfället har jag sytt så mycket eget att det bara är en del och basfärgade kläder som vi köpt, och jeans har jag nog ännu inte vågat mej på att prova sy ;-).
Ha det bra. Kram!

Sanna sa...

Matilda: Ja jag får hoppas jag inte tar kål på den direkt.. :) Har förstått att olivträd inte riktigt håller här i vårt klimat. Hoppas samma inte gäller för rosmarinen också..
Minna: Jo filmen var nog jätte bra!!Jag kom att tänka på att det inte var så länge sen du var där i Mumbai. Vi ses.
Syster: :)
Lyckostunder: Tack!
Nina: Jo fullt upp är det nog här också!Säkert lika som ni också har. :D Jo jag vet nog att du inte gillar rosa till flicka och blått till pojke då det gäller barnkläder. Inte jag heller egentligen, men.. :) Dom där kläderna är ju bara såå fina!(tyvärr lite för dyra bara). Just nu tycker jag att ljusblått passar så otroligt bra på Amanda. Kul om vi äntligen sku få någon dag bestämd då ni sku komma till oss!ska ännu kolla att 24.5 är ok, men det borde det nog. :) Jag är jätte nyfiken på att se dina egensydda kläder!!Jag äger inte ens någon symaskin..

alegni sa...

jag har också i ett par repriser sökt olivträd på plantagen, men utan resultat. en likadan rosmarin tänkte jag köpa hem en gång, men det fanns bara sådana kvar som växt så snett, så de fick bli kvar i affären. bättre lycka nästa gång :)