lördag 16 maj 2009

Lördagsgodis



Jag äter inte så ofta godis.
Eller försöker låta blir att äta alltför ofta..
Äter nog några chokladbitar varje dag..
Men det räknas väl inte, eller hur?

Ni håller väl med mig att då man hittar en såhär söt godisskål så är det nästintill omöjligt att inte fylla den med lite godis?!.. Nu är det ju lördag i alla fall. Det skulle ju vara orättvist om det bara skulle vara barnen som får äta. :D Trälådan kunde jag inte heller motstå så den fick ett nytt hem i vårt vitrinskåp för att förvara lite vinflaskor.

Vi hade tänkt hyra film med sambon, men kom på att vi ju fortsättnigsvis inte har någon ny tv. Nu då barnen somnat ska jag läsa lite tidningar (nyaste Allt i Hemmet verkade innehålla mycket fint och finska Elle ligger ännu oläst), lyssna på musik, äta lite godis och karelska piroger, dricka lite vin och filosofera lite tillsammans med sambon. :D Imorgon ska vi få några goda vänner på besök så jag borde planera lite vad vi ska bjuda dem på. Jag tror jag ska baka kladdkaka för det är så enkelt och gott.

Tack för alla kommentarer!
Varsågod och ta lite godis! :) Kram på dig som tittar in!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var här o titta på din blogg igen. Fin godisskål ni har och fin låda för vinflaskor. Ha det bra! Vi ses! H: Minna

Galleri MochB sa...

Jag är lika godissnål som barnen... :O) Fin låda du köpt! Vi borde nog slänga ut vår TV också ibland. Tänk så mycket onödig tid man tillbringar framför den... Så kanske ni låter bli att köpa en ny ;O)

alegni sa...

kladdkaka går alltid hem! hos oss tar den slut alldeles för fort, så man borde alltid baka två på samma gång ;)
klart du måste inviga godisskålen med äkta vara... o unna dig själv lite av det goda :)

anana sa...

Ihana kulho! Pysyisiköhän tuo meillä ehjänä... tyhjänä ainakin =D
Silmäniloa täällä, Cupcaket myös kuuluvat lemppari-ihastuksiini <3

♥ Fyra årstider sa...

Jag är en riktig godisgris..kan äta hur mycket som helst.
Kram Lotta

Millas hem sa...

Tack, jag säger aldrig nej till godis!
Tryckte precis i mig lite choklad!

Kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Framför allt, nog vore det synd om skålen om den inte fick ha lite smaskiga godisar i sig! Här skulle det inte heller bli godis idag, men jag har haft en så överfylld dag på jobbet idag att jag var tvungen att köpa lite smask..;-)

Angelica sa...

Hej, var köpte du din godisskål? jag vill en, verkligen!
tack