lördag 30 maj 2009

Igelkotten


Det finns många helt underbara barnböcker. En av mina och barnens favoriter (kanske främst mina då, haha) är Lena Andersons Lilla Kotten får besök. Texten i boken är vacker skrivstil och så är bilderna så fina akvareller. Dessutom är igelkotten ett av mina favoritdjur. Så sympatisk på något sätt.. :) Igelkottssmycket är en kär present som jag har fått.

Sambon är ute med barnen och jag har just städat köket, satt på tvättmaskinen, dammsugit och tvättat golven. Tänkte skriva ett inlägg här medan golven torkar.. :) Ute är det ljuvligt väder. Snart ska vi åka iväg till barnens farföräldrar och grilla på deras gård. Så roligt också för barnen att leka med "mummis och vaaris" hundar (eller iihahahaa hauva som Amanda säger om dem och hund stackrarna springer undan då hon vill kramas) och vattna blommor på gården.

Hoppas solen lyser på er alla som tittar in!
Ha en skön helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin och bra bok, jag har ju läst den hos er =) Och fint smycke! Du fota inte blusen som Amanda fick till julklapp? =D Jag har idag varit på jobb och vi va till Högholmen. Så trots allt inte så illa att jobba denna soliga, fina veckoslutsdag! Imorgon igen på jobb, få se vad roligt vi hittar på då! =D Många soliga kramar till er alla! Vi ses! H:Minna