onsdag 27 maj 2009

Inspiration från ett färggrannt barnrum



Idag har det varit ganska grått, kyligt och regnigt. Därför passar det kanske extra bra med att visa dessa fina inspirationsbilder från ett färgsprakande barnrum! Gillar detta rum speciellt mycket, eftersom det är två barn som delar det (flicka och pojke) precis som det kommer att vara hos oss. I mina tankar har jag haft vårt barnrum och hur det ska målas och inredas då barnen får gemensamt rum. Nu på sommaren kommer vi att ha som ett projekt att riva de gamla tapeterna, måla väggarna, sy nya gardiner, köpa en ny säng åt Amanda (som får flytta bort från spjälsängen) och köpa lite nya hyllor.. Riktigt såhär färgrannt vill vi inte ha rummet, men gillar stilen. :)

Till veckoslutet har det lovats värmebölja.. Härligt! Kram på dig som tittar in!

Bilderna är hämtade från www.skonahem.com.


9 kommentarer:

Anonym sa...

Jeps, färggrannt rum. Idag hade vi grillfest hos mina föräldrar, veckans enda regniga dag, typiskt. Men det gick bra! Det regnade inte då vi grillade och vi åt alltmöjligt gott!! Jag skall jobba på veckoslutet då de har lovat värme, typiskt. Me treligt ändå!! Ha det bra! Vi Ses! H:Minna

Vanilla sa...

Ja, jag gillar också färgerna! Det ska vara mycket härliga färger på ett barnrum tycker jag!

Vad roligt att få inreda ett barnrum för både en flicka och en pojke, då kommer man automatiskt bort från genus-tänket! :-)

Sabina sa...

Härliga bilder... barnrum ska vara lite färggranna. Jag har just sytt flaggor till vårt barnrum till villan, men inte så långa och riktigt så färggranna som på bilden.
Jag måste tyvärr erkänna att tidningen var inte så bra som jag trodde den sku vara! Men nån som gillar loppisfynd och mycket gammalt och nött så kanske den skulle vara superbra.
Må så gott!
Kram Sabina

Millas hem sa...

Godmorgon!
Ja, det rummet har jag sett tidigare och det är så himla fullt av energi...jättefint!
Klänningarna du fyndade var ju ljuvliga! :)

Kram Camilla

StrandviksVillan sa...

Jag Älskar det där rummet!!
Verkligen superhärligt med så fina färger, men ändå ljust och luftigt.
Tänk, nu när jag börjat fundera på att köpa en Expedithylla så ser jag dom överallt :) Snygg och praktiskt. En sån där tallriks/bokhylla vill jag också ha!

Vecka - Vecka sa...

Jag förstår att du börjar fundera på färggranna vimplar då jag ser bilderna! Härligt! Jag har rivit fram mina pastellfärgade tyger och börjat klippa och sy lite, men vill du ha granna vimplar så går det nog bra det också! Väntar på mail!

Lotta

Galleri MochB sa...

Så färggrant och fräscht! Önskar att vi också hade målat väggarna vita i barnens rum, men av någon anledning som jag idag inte kan förstå så gjorde vi INTE det... Och jag törs inte ens nämna det för mannen efter att ha bott i huset 1,5 år... :O)
Ha en skön och förhoppningsvis varm helg! Kram Mia

Unknown sa...

Tack för inspirationen! Ni har ett roligt sommarprojekt framför er. Vi ska möjligtvis måla lite i barnrummet på lördag, om det inte är för frestande att vara ute istället. Ses på söndag!

Helena sa...

Vilket härligt barnrum och vilken mysig blogg du har, hit kommer jag igen! Ha en skön helg! Kram Helena