lördag 19 december 2009

Snart är det jul



Denna helg ska vi åka i pulkabacken med barnen, paketera in de sista julklapparna, ta itu med julstädningen, hämta julgran, baka, umgås med våra gäster som kommer ikväll, tända ljus, läsa böcker, lyssna på julmusik, se på barnens dans och sångnummer, lägga puzzel, äta pepparkakor..


Det är så vackert nu då det kommit en massa snö och nu tycker jag det är sådan härlig julstämning.
Ha en trevlig fortsättning på veckoslutet allesammans och ni som är lediga fram till jul skall njuta!
Själv ska jag ännu jobba dagarna innan jul, men sedan ska jag bara njuta och fira jul med familjen!


Kram Sanna

P.s. Brickan som syns på de översta bilderna är ett loppisfynd från igår. Gammal och patinerad, men fin i alla fall enligt mig.

9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hej!
Så fina bilder.
Här är det också jobb hela hejgen, men sen lugnar det sig som tur.
Jag tycker också om det vintriga och kalla vädret.
Ha en riktigt fin jultid!
~Marita~

alegni sa...

hihi, jag har precis skrivit ett blogginlägg med samma rubrik som du :)
vilken fin tös ni som sitter och väntar på julaftonen. jag har också alla julklappar inslagna och granen klädd, så nu får julen komma när som helst :)
ha en mysig kväll!

Anonym sa...

Fina bilder! Glad Jul till er alla!! =) Från Minna

StrandviksVillan sa...

Vilka fina fina bilder!!

Måste nog skriva om mitt inlägg lite, det var tydligen otydligt. Amaryllisen fick jag billigt för att den var utblommad - ja, fast jag märkte ju att den inte var det riktigt ändå ;)
Krukan har jag haft i flera år, har faktiskt tre likadana, minns inte varifrån...

Ha en mysig helg!

Unknown sa...

Ja, dom har verkligen blivit stora våra små! J kollade faktiskt också på din blogg igår, och påpekade att man nästan inte känner igen A, då hon blivit så stor! Ser så vintermysigt ut när hon sitter i soffan med yllesockorna på. Ni har det så julfint redan.
Vi syns väl på tisdag?
Hälsa söta barnen!

Hanna sa...

Tosi kaunis tuo iso tarjotin ja kunnon kokoinen. Kaunis on myös tuo rottinkilyhty.
Ihanaa joulun odotusta!

Liljas Corner sa...

Hej Sanna!
Så ljuvliga och stämningsfulla bilder du visar. Din lilla tjej är så söt.
Jag trivs bra med min kamera, även om jag känner att jag har myyycket att lära mig ännu. Jag skulle vilja gå på en kurs, som du gjort, med nån som berättar åt en hur man ska göra. Det är så tråkigt att läsa instruktionsböcker ;)

Hoppas dina arbetsdagar går snabbt nu så att du snart får njuta av julledigheten!

Kram/Nina

Fröken Fräken sa...

Oj, vad ni skulle hinna med mycket under helgen! Nu känner jag ju mig än latare eftersom jag mest legat på soffan.. det är tydligen väldigt slitsamt att plötsligt bli ledig, så man måste vila upp sig innan man börjar fira..

Jag tyckte att brickan såg jättefin ut!!

Galleri MochB sa...

Vilken tuff fröken :O) Mysiga bilder. Hoppas ni hann med alla era planer! Jobbar också dessa dagar för att sen vara ledig fram till nyår.
Kram Mia