måndag 7 december 2009

Julplanering



Det känns helt otroligt att det är jul om bara någon vecka.. För att vara ärlig så har inte julkänslan infunnit sig helt ännu, trots julpynt och lite julförberedelser. Denna vecka kommer att innehålla en massa julrelaterade evenemang, som julfest på barnens dagis i slutet av veckan och en julkonsert. Det är min snälla syster och hennes sambo som har lovat ställa upp som barnvakt så att jag och sambon kan åka på Swinging christmas-konserten på Finlandiahuset. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli, men jag har hört från flere olika håll att konserten (som redan ordnats flere år i rad) har varit bra så nu tänkte jag att det kunde vara kul att gå. Hur som helst så kommer vi att få kul sambon och jag, eftersom det inte är så ofta vi får möjlighet till barnvakt och en barnfri kväll. 

Dessutom kommer denna vecka att innehålla julklappsshopping, pepparkaksbak med barnen, att skicka iväg julkorten (som nu är färdiga), paketera in lite julklappar samt att gå på en kompis födelsedagsfest kombinerat med julfest bland vänner. Dessutom kunde det vara kul att åka en sväng till Ikea för att inhandla tyg till nya julgardiner till köket, men det vet jag inte när jag kommer att hinna med.. 


Tycker du att julstämningen har infunnit sig redan?
Tack för era kommentarer! Det är alltid lika kul att läsa vad ni skrivit.
Ha en bra ny vecka allesammans!

Kram Sanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte riktigt ännu någon julstämning.Det beror mycket också på att det inte finns någon snö.. Jag måste också denhär veckan börja köpa julklappar. jag har inte ännu köpt en enda... Men julkorten har jag gjort färdigt och skickade dem iväg idag. Dom blev snygga! =) Jag har gjort dem själv iår igen! =) God jul Kram från Minna =)

alegni sa...

här är det också lite si och så med julstämningen. små stunder känner jag av den, men lika fort som den kom, är den borta. får nog börja jobba på lite framöver så att den orkar hänga med i längre perioder ;)
vad mysigt det låter med konserten och en "ledig" kväll. hoppas ni får det riktigt gott!
dagens bild är jättefin!

Jenny sa...

Kyllähän se lumi on piste i:n päälle, mutta onneksi sitä tunnelmaa voi luoda kynttilöillä, jouluvaloilla ja tuoksuilla. Sitten viimeistään tulee tunnelmaa kun pääsee koristelemaan joulukuusen :). Hauskaa konsertti-iltaa teille. Nähdään tässä ennen joulua vielä :)
-Jenny-