onsdag 16 december 2009

Julblommor och konserter..





Vilken julblomma gillar du bäst? Min favorit är nog Amaryllis (då den väl slagit ut). Just nu har jag två stycken vita Amaryllisar varav en blommar. 



Nu känns det som att dagarna bara flyger iväg och jag har inte hunnit sitta så mycket vid datorn om kvällarna så att jag hunnit blogga eller ens titta in på mina favoritbloggar så mycket som jag skulle vilja. Det är verkligen skönt att det snart blir julledigt och mer tid för att bara vara och umgås med nära och kära. 

Helgen kom och gick med bl.a. en tumiskväll med sambon som blev riktigt lyckad samt att umgås med vänner. Konserten som vi var på, en jazzig julkonsert, var riktigt stämningsfull och fin och efteråt satt vi ännu en god stund på en av våra favoritrestauranger. Egentligen hade vi tänk gå till någon nattklubb, men orkade sen inte i alla fall gå då vi tyckte kvällen var riktigt lyckad som den var. Senast vi var på en konsert tillsammans var det en rockkonsert typ Metallica eller Lenny Kravitz.. så denna jazziga var lite annorlunda. "Jag tar en dubbelwhiskey", muttrade sambon före pausen.. 
Jag i min tur satt med lite fuktiga ögon över julmusiken och över det faktum att sambon måste gilla mig ganska mycket som kommer med mig på sådana här konserter som egentligen inte alls är i hans smak..  eller så vet han hur han ska hålla mig nöjd. ;)


Så har jag också goda vänner som beställer biljetter till Grandy Jackson då jag sagt att Randy Crawford-konsert kunde vara kul att gå på. *blinkar åt Minna* Men detta var redan en tid sedan.. Få se vilken konsert som står näst i tur..

Trevlig fortsättning på veckan! Ta väl hand om er!


Kram Sanna

5 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Min favoritjulblomma är nog vit amaryllis, men i år har jag ingen sån utan kör hårt med hyacinter som också är härliga!

Anonym sa...

Hah! Vem som helst kan göra bort sig i Stockmanns biljettförsäljning och beställa två stycken biljetter till Randy Jackson konsert då det egentligen var Randy Crawford konsert vi skulle på... =) Som tur visste försäljaren PRECIS vad jag menade! Mänskligt faktiskt! =D Åtminstone var förnamnet rätt... så HELT FEL gick det ju inte... =) Hälsningar:Minna

alegni sa...

amaryllisen är helt klart vackrast, men jag ääälskar hyacintdoften. jag brukar få migrän av starka dofter, men hyacinten tål jag av någon orsak.
vilken mysig tumiskväll ni verkar ha haft. det är så hälsosamt med sådana emellanåt!
kram

Liljas Corner sa...

Ja visst är dom fängslande, Twilight-böckerna! Ska inte avslöja vad som händer i sista boken, men det är som upplagt för en fortsättning. Fast det är väl bara att acceptera att det tar slut... Jag har Stephenie Meyers nya bok Host i bokhyllan, kanske jag hinner börja med den nu i jul.

Fröken Fräken sa...

Min julblomsfavorit är nog ändå hyacinter. Jag önskar att jag kunde ha sådana året om. Jag har väl minst 10 st hemma just nu! ;-)
Håll ut, snart blir det julledighet! För min del om ca 2 timmar :-)