söndag 29 mars 2009

Sommartid


Idag var vi ute på en lång promenad med Emil. Vi plockade videkissor, såg på fotspår i snön och funderade på vad kråkorna gör uppe i träden. Kråkornas hem är i träden och dom äter sin mat där uppe. Så pratade vi om söndagen och om att det är en sådan dag då mamma och pappa inte jobbar och barnen är hemma från dagis. Idag har vi haft en mycket lugn söndag. Inga gäster och inget annat extra program heller. Laddat batterierna inför nästa vecka. Så har vi också flyttat klockorna en timme framåt till sommartid.



Videkissorna ville Emil ha i sitt rum och det tyckte jag att han bra kunde få ha. :) Här tog jag en bild av dem i vardagsrummet. I bakgrunden syns vår Lundia-bokhylla. Jag har lite funderat på att köpa en låg vitrinbokhylla istället, men har inte ännu bestämt mig för hurdan den skulle vara i så fall.

Tack för alla snälla kommentarer här i bloggen! Jag blir så glad!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Härlig kista du har som soffbord!

Mumsigt recept verkar det som i förra inlägget. Jag brukar göra nåt liknande med hallon och creme fraiche.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! vad god persikopajen ser ut...mums! vackert vardagsrum och vad härligt med videkissar! Hoppas ni haft lite sol idag, det har vi och man blir på så gott humör.