onsdag 10 augusti 2011

Playing with photos.. and a little lovestory


Lekte lite med några gratis bildredigeringsprogram.. efter många försök att få actions att fungera på Photoshop. Äsch då det inte vill lyckas. Skulle säkert behöva gå någon kurs i bildredigering för att lyckas.. Ibland tycker jag det kan se fint ut med något filter eller annan bildredigering, det finns så många fina effekter, men ofta tycker jag nog också att det blir bra med naturliga bilder och bara lite förstärkning av ljus och kontrast. Idag blir det hur som helst dessa bilder som jag tog förra helgen på Borgbackens nöjespark.. :) 

Så vill jag länka till en låt, Spanish songbird av Keren Ann, som jag hittat på youtube. Låten är väl egentligen sådär, men pga den urgulliga kommentaren under videon får den romantikern i mig att le då jag föreställer mig situationen då han lyssnar på denna låt som hon sjungit in på hans telefonsvarare.. Klicka här för både låt och låttext.


"When we were separated by several thousand miles and an ocean for the first time when it was the night in the US and the early morning in the UK (i'm French tho), i sang that on my boyfriend's voicemail...I'll remember it all my life, don't know if he does but he was touched back then..."
Sanna

1 kommentar:

Yvonne Strandvik Gumbo sa...

Gud vilken härlig blogg du har!
Hemtrevlig, verkligen! :)