söndag 18 april 2010

We do not remember days...


..we remember moments.
- Cesare Pavese


Hej på er! Hoppas ni har haft en bra helg! Dessa bilder kan kanske tyckas lite dystra (?), men vi har nog haft det bra. Ibland om någon frågar vad man tex.gjort under veckoslutet så kommer jag inte alltid direkt ihåg vad det var vi gjorde egentligen, trots att vi ofta hittat på allt möjligt skoj (eller så bara tagit det lugnt hemma) . Kanske beror det på att vi människor oftast kommer ihåg ögonblick som är bundna vid någon känsla (ofta positiv) och minns sedan dessa bättre än större helheter..?  ja, eller så börjar jag då redan bli lite dement, haha..


Idag vid läggdags: 
Jag: Sov gott! Vi älskar dig och syster mest i hela världen.
Sonen: Jag veeet!
J: Tack för att jag har fått en så underbar pojke som du!
S: Varsågod!

/Sanna

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Hade tänkt ringa dej, men hade massor program i helgen! Var på Regnbågsprogrammet hela lördagen och på söndagen var vi till Borgå och tittade på en sommarstuga! Vi får höras, tänkte skriva lite mer, men fick nu bråttom ut :-) Ha det bra!

StrandviksVillan sa...

Fint att du skrivit ned ert samtal :) För just dom där små samtalen glömmer man också tyvärr fort, även om man inte tror det just då.

Kramkram!

Fröken Fräken sa...

Vilken underbar godnattdialog! Ja, det är väl i någon film de säger att livet består inte av de antal andetag du tar, utan de stunder som tar andan ur dig.. en sådan stund hade jag idag, och den och den känsla jag hade då ska jag minnas länge!