söndag 21 mars 2010

Plaskvått


Ja det är det ute just nu. Städade hela dagen igår med sambon- tvättade golv, dammsög, torkade damm, bytte lakan, tvättade byke och vek kläder, handlade mat osv.. Sonen var hos farmor och farfar och njöt av odelad uppmärksamhet i några timmar, medan dottern och jag gick ut på en långpromenad efter hennes dagssömn (fast hon sover nästan aldrig dagssömn numera). Dottern hade gore tex-skor och galonbyxor, men hon lyckades i alla fall bli ganska våt- men- det är kanske inte så konstigt då hon med jämna mellanrum blir trotslig och arg, skall inte sitta i kärran, men skall inte heller gå och slänger sig sedan raklång på marken i en vattenpöl.. 


Tusen tack för era kommentarer i förra inlägget! Har inte hunnit sitta så mycket vid datorn nu så det är både glest mellan mina egna inlägg och besök hos er andra fina bloggare. 



Nu skall jag koka lite kaffe innan vi åker iväg med sambon och barnen till ett lekland. Ingen av oss vuxna har nämligen lust idag att gå ut bland allt vatten och slask då det även regnar snöblandat regn..  utan vi väljer hellre ett lekland proppfull med uppjagade barn, bollhav och andra föräldrar som även de vill slippa våta sockor.. :) Och jo jag vet, det finns ju både galonkläder och gummistövlar,men.. 

 
Ha en skön söndag allesammans och hoppas ni får en bra ny vecka!
Kram Sanna

P.s. Pärlhyacinter hör nog till mina favoritblommor. Köpte hem två stycken då jag var och handlade, eftersom de var så billiga.

8 kommentarer:

alegni sa...

vi hade minus tio när vi steg upp imorse, så allt vått hade frusit till is. lagom kul det också.
grymt fin bild igen, sanna. du har öga för sådant där!

Anonym sa...

Joo, trist när det är så vått... I väntan på våren och sommaren.. på solen och värmen! =) H:Minna

StrandviksVillan sa...

Vet du Sanna - dina bilder är helt magiska ibland! Som den där översta bilden i dag!

Hos oss har det inte börjat slaska ännu så det gick fint att vara ute idag.

Ha det bra!

Tigris Predikantan sa...

Kanon bild som säger allt: nu råder upp-och-ner väder!
:)

Galleri MochB sa...

Jag gillar också pärlhyacinter! Och jag gillar inte heller plaskvåta barn :O) Vilken kulig bild den där första.
Kram Mia

Stina sa...

Ja du. Det där kommer man ihåg. Blöta ungar från topp till tå. Men snart så ska du se. Då blir det härligare tider.:-) Kram Stina

Hvita Hjärtat sa...

Hej!

Har just hittat hit till din blogg första gången! Vilka otroligt fina bilder du har tagit!

Kram,
Jennie

Lyckoslanten sa...

Jättefina bilder! Pärlhyacinter är så vackra, men ack så förgängliga! Hoppas att vi inte behöver hållas i det plaskvåta alldeles för länge! Ha en skön kväll!