fredag 12 mars 2010

Regnbåge i vårt barnrum..



Idag tänkte jag visa lite bilder från vårt barnrum som sonen och dottern delar på.
Jag vet att ni som följt med min blogg redan har sett flere bilder därifrån,
men nu visar jag även lite sådana detaljer som jag inte visat tidigare.



I vårt hem har vi mycket vitt och jordnära färger,
och i barnens rum är väggarna vita,
men annars så är det f ä r g g r a n n t som gäller!




Visst tänker jag ibland att det kunde vara roligt om barnen hade egna rum, men jag ser också många fördelar i att barnen har ett gemensamt rum. Några fördelar kunde vara att då sonen och dottern delar rum blir rummet mer könsneuralt, ett barnrum istället för ett utpräglat pojk- eller flickrum, det blir lite mindre att städa samt att de flesta saker ändå är gemensamma då barnen är små. Barnens rum råkar dessutom vara ganska stort vilket innebär mer utrymme att leka på..


Hoppas ni har en bra fredagkväll och att ni får en riktigt rolig helg!


Kram Sanna

13 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! H:Minna. =)

Vanilla sa...

Åh, vilket härligt barnrum! Jag håller med dig om att det verkligen är positivt att det inte blir en pojkrum eller flickrum! Du har lyckats bra med att göra det könsneutralt tycker jag! :-)

Hoppas att du får en bra fredag du också! :-)

Kramar

Liljas Corner sa...

Ett alldeles underbart barnrum! Det ska vara färggrant i barnrum tycker jag. Roligt att du tagit bilder ur lite udda vinklar också :)

Hoppas du har en skoj helg! Kramar/Nina

Vecka - Vecka sa...

Dina barn har verkligen ett fint och färgglatt rum! Och vilka fina vimplar sen ;o)

Kram, Lotta

StrandviksVillan sa...

Verkligen jättejättefint!! Härligt ljust och med många färger på detaljerna, som det ska vara i ett barnrum. Ett BARNrum inte flick- eller pojk-.
Då våra var små funderade jag på att göra ett rum till sovrum och ett annat till lekrum, men det blev inte av. Tror att dom skulle sovit tryggt och skönt i varandras sällskap.

Jag har inte gjort klart Lillebrors rum, vet inte varför det inte blir av... Skulle gärna ha en sån hylla för böcker. Kanske jag kan ta modell av er och be snällt av mannen att snickra ;)

Trevlig helg!

alegni sa...

barnrum ska vara färgranna! ert ser så barnvänligt och trevligt ut.
vilken ljuvlig blus i förra inlägget, och riktigt roligt att du fått beröm. jag är säker på att du är väl värd allt beröm du kan få! kram

Lilla huset på prärien sa...

hej!

vad fint ni har det där. och vad roligt att du går på fotokurs. det skulle jag gärna vilja jag också! och visst ska man unna sig när man är småbarnsförälder - det bara måste man juh! :)

kram jenny

purple area sa...

Härlig inspiration!

Unknown sa...

Mycket fina färger i barnrummet, ser härligt ut! Vårt barnrum har inte piffats i på länge, och egentligen står vårt sovrum på tur. Såg i en kitchig inredningsbutik här nära att det säljs såna där lampkronor med en massa hängande pärlband (svårt att förklara, men de är nog ganska vanliga) på rea. Skulle passa i vårt barnrum.

Tigris Predikantan sa...

Barn behöver färger ... det är jätte fint!
:)

Sofie sa...

tack för din kommentar!
vad fint barndrum! ser fram emot att få inreda rum åt mina barn, då ska det bli mycket färg! tack för inspiration!
S

Sanna sa...

Åhh vilket underbart barnrum! Önskar att jag hade möjlighet att ge min minsting eget rum också..suck..men men det kommer väl med tiden.. =)

Anonym sa...

Rummet är helt jätte fint!;) kram J