lördag 6 mars 2010

Grönt är skönt

 

Hej på er! Har inte hunnit blogga denna vecka. Dagarna flyger iväg känns det som.. Men nu får de nog göra det för jag längtar så efter vår och sommar, sol och lite varmare väder. Jag har gjort endel loppisfynd i veckan, bl.a. några gamla glasflaskor i ljusgrönt/turkost (som jag redan har flere av).


 

Jag tycker att dessa gamla flaskor är så otroligt vackra! Jag har ställt några flaskor i köksfönstret och jag tycker om hur ljuset lyser upp det färgade glaset.




Så gjorde jag ett litet loppisfynd idag, en grön bakskål för bara 2e! Jag tycker att den kunde ha varit snyggare som vit, men gillar nog även denna gröna färg. Skålen kom genast i användning då jag bakade tårtbotten till sonens födelsedagskalas som vi skall ha för hans dagiskompisar imorgon.

 

Så fyndade jag dessa fina vita skålar på rea (under 2e/st!) och jag är nog supernöjd med dem. 

 Ikväll skall vi bara mysa och ha filmkväll med sambon då barnen ha somnat. Det gäller att ladda batterierna lite för imorgon blir det barnkalas. :) Imorgon skall vi även fira sambon som fyller år. I år firar han inte på något speciellt sätt, men om ett år blir det 30-års fest och då skall vi nog ordna en lite större fest åt honom och hans tvillingbror. 

Tack för alla kommentarer! 
Jag har legat lite lågt med bloggandet, men nu skall jag ta och titta in på alla fina bloggar om jag brukar besöka. 

Trevlig fortsättning på helgen!

Kram Sanna

12 kommentarer:

Vanilla sa...

Hej!
Jag längtar också till våren, kanske framför allt för att jag ska göra en väldigt speciell resa den här våren! :-)

Vad mysigt med filmkväll! Ha en fortsatt bra helg!

Kramar

Anonym sa...

Ha en mysig filmkväll och hoppas det blir ett bra barnkalas imorgon! Vi ses! H:Minna

Anonym sa...

Ha en mysig filmkväll och hoppas det blir ett bra barnkalas imorgon! H:Minna =)

StrandviksVillan sa...

Så fina skålar du fyndat!
Jag var på loppis idag och köpte en liknande flaska, ljus turkos.

Lycka till med kalasandet imorgon och grattisar till mannen i huset!

Mia sa...

Hej
Vilka fynd du har gjort bakskålen är helt underbar.
Lycka till med all kalas firande imorgon./ Mia

Lilla huset på prärien sa...

hej sanna!

tack för din fina kommentar. tåget - det köper du nog i lite "modernare" leksaksbutiker. oftast lite mindre sådana som finns i city eller liknande. jag har inte sett sådana på de stora leksaksbutikerna.
det finns olika modeller - med paket, med djur osv. :) hoppas du hittar ett!

kram jenny

Liljas Corner sa...

Grattis till födelsedagsfirarna!

Vilka fina fynd du har gjort! Jag gillar också de där flaskorna, de är mysiga.

Lycka till med barnkalaset! Kramar!

Galleri MochB sa...

Många fina fynd! Gillar också de där gamla flaskorna med porslinskork. Hoppas ni hade ett kuligt kalas :O)

alegni sa...

de där skålarna var verkligen ett fynd!
ha en bra ny vecka! kram

Fröken Fräken sa...

Ja, dagarna springer iväg fort! Jag hoppas att de springer rakt not våren och inte mer snö... jag håller med, det var jättefint när solens strålar nådde genom de vackra gamla flaskorna!

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så fina saker du fyndat...gillas!!!

Så fint du fotar, ska kika runt lite mer...Ha en underbar dag!

KRAM
Hanna

Vecka - Vecka sa...

Underbara skålar! Får man fråga var du hittat dom?

Kram, Lotta