söndag 6 september 2009

Dripp dropp..


Idag har det varit en regnig, men mysig, söndag. Helgen har varit full av program då vi har haft gäster hos oss både på fredagen och lördagen och idag har jag varit med min äldsta gullunge på bio och café. Det var andra gången han var på bio så det var lite spännande (tågresan in till stan var en rolig grej även den:) Det var så roligt att umgås bara vi två. Jag tror att det i mån av möjlighet kan vara bra att ge tumistid åt ett barn i taget ibland då man har flera barn och hitta på något roligt tillsammans.

Barn ser ofta sådant som man själv kanske inte har tänkt på och blir oftast glada över ganska små saker.


S (jag) Då vi promenerar mot bion: Så bra, nu regnar det inte mera.
E: Jag hoppas att det börjar regna snart.
S: Varför det??
E: Jag tycker om det och så har jag paraply. (ett nytt fint grönt grodparaply)





Igår fyndade jag (med barnen i släptåg) dessa burkar på loppis. Gillar dem supermycket!! Så var de dessutom riktigt billiga vilket alltid är extra trevligt (tex. den gamla kaffeburken för 1e).

Just nu är sambon ute med barnen (i regnet, men de har regnkläder, ja hm barnen i alla fall..) och jag njuter av lite egen tid. Vardagslyx.
Hoppas ni haft ett trevligt veckoslut! Berätta gärna vad ni gjort.

Så vill jag önska er alla som tittar in här på bloggen en trevlig söndagskväll
och en bra ny vecka!


Kram, Sanna

11 kommentarer:

alegni sa...

vilken trevlig helg ni har haft!
här har det varit full aktivitet hela tiden också. hur ska man orka jobba imorgon ;)
fina fynd du gjort. kaffeburken i synnerhet är jättetjusig!

Unknown sa...

Låter roligt med café och bio! Vad går det för barnfilm nu?
Känner igen det där med regnälskande barn! Det är ju så roligt med paraplyn och att få plaska i pölar :-).

Har du bokat biljetter till konserten? Varifrån ska de bokas? Hoppas man ännu kan få av dem!
Vilka fina fyndburkar, annars!

Kramar!

StrandviksVillan sa...

Mysigt med regn ibland också :)
Visst är det jätteviktigt med tumistid, tyvärr blir det alltför sällan, särskilt då man har tre. Fast igår var jag på shopping med dottern och hon var så nöjd så :)

Jag har också en sån kakburk och den är faktiskt inte gammal (sorry!) I min står alla slevar och vispar bredvid spisen!

♥ Fyra årstider sa...

Jag kan tycka att det är skönt med regn..då får man vara lov att vara inne och mysa.
Kram Lotta

Liljas Corner sa...

Vilken mysig helg ni haft. Jag tycker också om regnet (så länge det inte ösregnar flera dagar i streck...).
Vi har också haft en fullspäckad helg. Jag har jobbat lite, målat och snickrat ihop en hylla, varit på två kalas, bowlat, varit ut på en bar, varit i skogen med hundarna, fått mig klippt... Puh! Skulle kunna ha ledigt några dagar till!!
Igår hos Strandviksvillan läste jag den där inredningsboken du har på bild. Åh, den var härlig!

Hoppas du får en bra vecka!

Galleri MochB sa...

Visst är det mysigt med egen tid med barnen! Bio är alltid kul, och regn också ibland :O)
Gillar kaffeburken du fyndade och billigt dessutom!
Själv har jag idkat torgliv hela lördagen, funktionerat på en dans, målat en kaninbur, skjutsat barnen på gympa, besökt en barnloppis + allt det övriga som alltid skall göras ;O)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Barnen har nog så roliga kommentarer till allting.
Verkar som om ni haft ett skönt veckolslut!
~marita~

Anonym sa...

Jag firade mammas, Emils och Kalles födelsedagar på lördagen på dagen i Virgin Oil. Vi åt god mat där. Sedan på lördag kväll kom ju Katri till mig och vi for ut... Igår på söndagen tog jag det bara lugnt! Tvättade lakan, såg på tv, slappade ... Vi ses imorgon! H:Minna

Sofie sa...

halloj!
hittade hit och uppskattar dina vackra bilder.
allt gott.
s

Fröken Fräken sa...

Själv var jag väldigt glad att jag hann hem, ta av mig koftan och då började det regna! Annars brukar jag ju hamna mitt i regnovädret.. men kul att man kan se det mysiga i regnet också :-)

Rouva V sa...

Vilken fin blogg jag hittade här.

Kram! :)