tisdag 24 augusti 2010

Colour me happy


En regnig och grå vardagskväll gläds jag och barnen lite extra över mitt nya loppisfynd- en rysk Matryoshka trädocka. Maatuska kallas den på finska, men vet ni vad den heter på svenska, (eller har den alls ett eget namn på svenska)? Ibland har jag hittat dessa på loppis, men låtit bli att köpa då någon del saknats. Nu har vi två av dem och jag skulle gärna vilja ha åtminstone en till.. Jag tycker de är så fina och färggranna så de passar bra i barnens rum. Jag kommer ihåg att jag själv som barn hade en lite mindre version av denna trädocka.

Några andra saker om jag gillar lite extra idag:

+ Kantarellsås på ljust rostat bröd
+ Miika Nousiainens bok Hallonbåtsflyktingen
+ Tv-serien In Treatment 
+ Kaffe med grädde (oftast blir det svart och beskt på jobbet)

Kram Sanna

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Matrioshkor har jag fått för mig att de kallas. En före detta elev köpte dockorna åt mig i Tallinn.
Fint med en gilla-lista!
Nya favoriter idag! ♥

alegni sa...

jag har aldrig riktigt gillat de där dockorna, men dina har fina färger!
en sådan där gilla-lista borde man skriva ner varje dag.
ha en fin dag idag också! kram

Unknown sa...

Babushka dockor är det väl? Såna är fina.
Balloonisen kommer upp på webshopen idag. Just detta exemplar är i storlek 98-104. Längden går att variera. Ytterligare en variant i vitt med svarta bollar (samma som det svarta tyget med vita bollar på föregående balloonis på bloggen. fast tvärtom) är också på kommande, med antingen lila eller grönt foder. 34 € kostar de.

Liljas Corner sa...

Förr gillade jag inte såna dockor, men jag börjar gilla dem mer och mer, de är snygga i inredningen i alla fall :) Men jag äger ingen.

Jag har zumbat sedan förra hösten och vet du, det är såå roligt! Det hänger förståss en hel del på personen som drar det, men jag går alltid från zumban med ett leende på läpparna (och genomsvettig från topp till tå!).

Dina strandbilder var ljuvliga!