tisdag 6 juli 2010

Loppisfynd


Hoppas ni har det bra i sommarvärmen! Idag visar jag er några loppisfynd som jag gjorde under helgen. Den gamla registerplåten hittade jag just före jag skulle gå hem. Rotade lite i en låda under ett bord som jag tittat på redan tidigare och se- vilket fynd jag gjorde! Damen som sålde verkade lite förundrad över varför jag ville köpa en gammal registerplåt och undrade vad jag skulle ha den till. Ja just nu har vi den stående på en hylla ovanför sekretären i vårt sovrum.


På samma lopptorg hittade jag också dessa gamla saltförströare (eller vad det nu heter?..). Den ena har jag salt i och den med lite större hål (som är för stora för peppar) tänkte jag tex. ha parmesanost i. 

Behöver jag säga att jag älskar loppis..? Det var så kul sedan att vandra omkring med dessa fynd i min väska på solvarma Helsingforsgator och sticka mig in i dyra inredningsbutiker (för inspiration) och tänka att haha, man kan faktiskt hitta mycket fint och begagnat också för en mycket billigare peng! :) Samma dag hann jag också se Helsinki Prideparaden som jag tyckte var riktigt rörande att se (råkade faktiskt inte veta att paraden skulle vara just då så hann bara se slutet av paraden). Blev arg och ledsen då jag senare hörde att det hade sprejats tårgas och pepparsprej på ett 30-tal deltagare (den yngsta under ett år). Fy för intoleranta människor som begår dylika våldshandlingar! Kärlek kan väl aldrig vara annat än vackert?
Ha det bra allesammans!

Kram, Sanna

P.s. Länkar till denna  (sommar)låt (med några år på nacken) av finska Scandinavian Music Group.

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jag beundrar folk som kan hitta fynd på loppis och återanvända och göra något vackert av det!
Man undrar ofta över ondskan människor emellan!
Ha en bra vecka du! ♥

Anna-Malin sa...

hej!

tack för din rara hälsning!

vilket FYND du gjorde! oj, den var jättefin.
jag hoppas jag har samma tur på loppisarna i sommar!

ha det gott!

Unknown sa...

Massor fina bilder du hunnit lägga upp! Porträtten på E är ju superfina! Visst är det roligt med loppisfynd! Fina saker du hittade. Har hunnit fynda en tröja här, samt lite billiga leksaker åt barnen, då vi inte hade några med oss.
Ha det fint i sommarvärmen! Skicka gärna er hemadress till min telefon, förresten!