torsdag 26 november 2009

Hej på dej



Tack för alla snälla kommentarer och krya på er hälsningar! Sonen är frisk och på dagis igen.. men nu är det dotterns tur att vara sjuk. Hon skall vara hemma resten av veckan pga öroninflammation i båda öronen samt luftrörskatarr. Hon började en antibiotikakur igår och nu är hon pigg och glad igen. Eller rätt så glad var hon redan då vi var på väg in till läkaren och hon sjöng, bläddrade i tidiningar och jamade som en liten katt. Maoo, maoo.. sa hon och fick en massa sjuka människor i väntrummet att börja skratta.. 


Idag tänkte jag visa applikationen jag gjort på en vanlig lindex-jumper. Texten har jag virkat och sedan sytt fast. Denna kan ju dottern ha på sig då hon kommer tillbaka till dagis och sina kompisar och kära dagistanter nästa vecka. *ler* Det var helt superenkelt att göra och jag har nu blivit inspirerad till att göra lite mer applikationer på barnkläder. Inspiration kan man hitta på många fina sybloggar (som jag i och sig inte har läst så mycket, eftersom jag inte är speciellt bra på att sy) och denna idee har jag fått av Prettoflamingos som jag hittat genom min vän Nina som syr helt underbara barnkläder. 


Kram Sanna

Inga kommentarer: