söndag 12 juli 2009

Smoothies



Brickan på bilden är ett ganska nytt loppisfynd. Den är nog från 70-talet skulle jag tro.. Ganska färggrann, men passar bra på sommaren som en liten färgklick. :) Idag drack vi smoothies med barnen på kvällen. Jag brukar laga smoothies ganska ofta, eftersom det är jätte gott, hälsosamt och lätt att laga.



Ungefär så här brukar jag laga smoothies:
1 större glas smoothie

1 dl vaniljyoghurt
0,5 dl mjölk
0,5 dl bär eller frukt, t.ex.frysta blåbär, hallon eller jordgubbar
0,5 banan
0,5 msk vetekli eller havregryn



Igår hade jag tjejkväll med två kompisar.
Vi åt gott, pratade pratade pratade, drack lite vin och drinkar
samt gick ut på en irländsk pub med livemusik.

Tack för en härlig kväll J&C!
Nu ska vi se på en film (Blindness) med sambon och äta lite Ben&Jerry's glass.
Älskar speciellt chunkey monkey med banan och chokladbitar.. :)

Kram till alla er som tittar in/Sanna

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin bricka! Och säkert supergoda smothies!

StrandviksVillan sa...

Mums! Jag borde komma ihåg oftare att bjuda barnen på sånt mellanmål!
Tack för påminnelsen :)
A-C

Anonym sa...

Fin bricka och verkar vara goda smoothies! Vi ses! H:Minna.

Ann-Catrin sa...

ohh det där ärm min favorit smoothie.. sååå gott!
Härliga härliga bilder!!

Söt bricka med


"kram på dig♥
A-C

Lycka är ~ Onnea on sa...

Tack för receptet, det ska vi ta och prova på nåndag då vi blir sugna. Kanske efter att jag varit och plocka blåbär.
Är det okej att jag lägger länk till bloggen din bland mina favoriter?
~Marita~

Livingroom sa...

Hejsan!
Jag skall ta o göra smoothies åt barnen jag med. Måste bara komma ihåg att köpa vanilj-joghurt i morgon. Du är faktiskt den första finlandssvenska som jag stött på som bor i södra finland precis som jag.Roligt. Bor du nära Hesa?
Superfin bricka du hittat.
-Lotta

Fröken Fräken sa...

Vad smaskiga de såg ut, får allt lov att prova på att göra egna smoothies!
Jag har två olivträd. Ett köpte jag förra sommaren, så det har jag haft i drygt ett år, och fått det att överleva vintern. Det har gått bra, lite blad tappade den, men inte så farligt. Egentligen ska de ju stå ljust och i ca 12-15 grader på vintern, och det kan ju vara lite svårt att åstadkomma. Särskilt det där med ljus... mitt olivträd har då stått i köksfönstret hela vintern och det har funkat.