onsdag 15 juli 2009

Barnrum


Idag tänkte jag visa lite bilder från vårt barnrum som vi gjort om. Väggarna hade en gammal lite gulaktig tapet tidigare, som vi rev och så målade vi väggarna äggskalsvita. Vi har också bytt ordning i rummet, eftersom det har kommit en till säng i rummet och barnen således delar rum.


Just nu är väggarna helt tomma. Tidigare hade vi några tavlor på väggarna, men nu tror jag att vi inte hänger upp dem mer utan det får bli något nytt. Jag vill inte borra en massa hål i väggarna förrän vi vet hur vi vill ha det. Nyligen köpte vi Lena Andersons Majas alfabet-plansch som jag ska köpa ramar till och hänga upp på väggen. Så skulle jag gärna vilja ha en tallrikshylla för böcker eller någon liten hylla med små krokar under.



Först hade jag tänkt inreda barnrummet i pastellfärger eller lite mer neutrala färger som beige och vitt, som vi har i den övriga lägenheten, men sedan bestämde jag mig för ett färggrannt barnrum med varma klara färger i stället. Med en vit bas så är det ju dessutom lätt att byta stil om man tröttnar.




Så skulle jag vilja ha en ny limegön randig matta till barnrummet (ungefär samma färg som trägrodan här ovanför) samt en ny vit hylla och ett nytt överkast till Amandas säng. Har du några tips för barnrummet tar jag tacksamt emot förslag.

Just nu är det soligt och fint väder. Nu ska vi gå ut en sväng innan våra gäster kommer. Sen blir det vaniljglass och äppelpaj. Mums!

Kramisar/Sanna


6 kommentarer:

Anonym sa...

Barnrummet är fint som det är och bra blir det ännu med skåpet, hyllan och mattan samt nya sängöverkast. Jag va idag på simstadion för att simma o. ta sol. Fint, soligt väder! Ha det bra! H:Minna

Livingroom sa...

Hejsan!
Vad fint ni gjort det. Ser så frächt ut. Även jag bor så jag slipper till Hfors på ca 15 min. Tänk om vi bor helt nära varandra ;;))) ????
Min pojke heter oxå Emil och flickan i andra namn Amanda.. ;) Då när de var små var träbokstäverna jätte färggranna och fula, dina var så fina färger...
Sitter på jobb och nu skall jag ta en kopp kaffe och några Tuc-kex.
Kram, Lotta

Fröken Fräken sa...

Jättemysigt barnrum! Skönt också att låta det vara vitt ett tag, när det gäller tavlor och dekorationer så tror jag på att skynda långsamt..
Det brukar ju vara så att på Ikea glömmer man bort hälften av vad man ska ha och den hälften man kommer ihåg är slut...

Nina sa...

Vad fint det blev! :-)
Jättefina vimplar och fina färger annars också!
Skulle vara roligt att ses.

StrandviksVillan sa...

Så kul att få se ett barnrum som ser "verkligt" ut, alltså inte så där överdrivet stylat att man knappt tror några barn varit inne i rummet!
Verkligen mysigt med fåtöljen, de två små borden och sänghimlen :)
Vi har knappt nåt på väggarna i barnens rum heller, det har bara inte blivit av, eller så är jag för velig...
Ha det bra, kram A-C

♥ Fyra årstider sa...

Mina barns rum är så röriga..vill knappt visa dem på bloggen...men ni har det fint.
Kram Lotta