onsdag 4 februari 2009

Grått



Idag tänkte jag visa bilder på dessa gråa kläder som jag gillar att använda. Just nu har jag en period då jag gillar grått ganska mycket då det gäller kläder. Kläderna på den översta bilden är nya och kläderna på den nedersta är gamla. Jag är inte den typen som köper nya kläder hela tiden och numera blir det oftare nya kläder åt barnen än något nytt åt mig själv.. Nu då jag börjat jobba igen känner jag igen för att förnya min garderob lite. I och för sig tycker jag att det ibland räcker med ett nytt halsband, en ny skarf eller roliga strupbyxor för att kläderna ska kännas "som nya".. :) Jag gillar inte slit och släng mentalitet så jag brukar ofta ge kläder vidare samt någon gång har jag lyckats fynda något snyggt på loppis (fast mycket oftare blir det nog något åt barnen även då). När jag tänker efter så använder jag oftast gråa, svarta, vita, bruna eller rosa kläder. Du som tittar in, berätta gärna vilka som är dina favoritfärger då det gäller kläder? Kram

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja, det blir nog lätt så när man har barn att man själv får vara utan nytt när barnen behöver nya kläder mest hela tiden! Jag har också haft en "grå period" nu ett tag, tycker det är stiligt med grått. Kjolen på nedre bilden är jättesnygg!
Kram S.

Liljas Corner sa...

Jag tycker också om grått. Då man ser in i mitt klädskåp finns grått, svart, vitt, brunt, grönt, lite blått och lite gult och nåt enstaka rött plagg. Jordnära, murriga färger. Ibland tycker jag att jag borde fräscha upp det med lite pasteller, men det brukar sluta med att jag använder dom kläderna ett par gånger och sedan glöms dom bort...

Ha ett bra veckoslut!

Anonym sa...

Jag gillar bäst pastellfärger och jag har fått höra att jag passar speciellt bra i t.ex. ljusrött. =) Hälsningar: Minna =)