tisdag 17 maj 2011

Art is love


Only that which is loved is beautiful. . The necessary essence of art is Love. . 
 Love must be the mother of the arts, not architecture, not structure, not function. True art always involves the observer in the participatory gesture of being, or what we call love.
- Adi Da Samraj


Det finns så mycket helande, energigivande kraft i konst. Härligt med skaparglädje, fantasi och kreativitet hos en ung eller lite äldre konstnär. Vad är väl finare än de små konstverk som barnen skapat..

Vad brukar ni andra med småbarn göra med alla teckningar som barnen ritar? Då barnen hade gemensamt rum så hade vi ett snöre med bykpinnar där barnen kunde hänga upp teckningar, kort och annat som de gillade, men nu för tillfället har vi ganska lite teckningar framme vilket jag tycker är synd. Funderar på att sätta upp en liten tavellist i sonens rum där han kunde ställa ut sina konstverk samt just snöre med bykpinnar i dotterns rum där hon kunde hänga upp sina teckningar. 

Kul att du tittat in! Tack för era kommentarer!
Sanna


3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Härligt! När mina söner var små köpte jag mycket konstmaterial från Nes Arnold och har sparat häften och skissblock ännu till denna dag. ♥

StrandviksVillan sa...

Mysigt!
Min lille förkylde son satt i lugn och ro igår och ritade flera fina teckningar :) Så härligt att se koncentrationen och sen höra berättas vad teckningarna föreställer.

StrandviksVillan sa...

Hej igen!
Jag har laddat ned gratisprogrammet PhotoScape från nätet. Det är lätt att använda och har rätt mycket finesser.
Sen har jag även gjort så att bilderna i min blogg inte har någon ram runt sig. Det fixade jag i html-koden.