torsdag 21 april 2011

Do more of what makes you happy


Äntligen påsk och fyra lediga dagar. Det har lovats soligt och varmt väder så vi får hoppas att det stämmer så att man kan vara mycket ute. I alla fall så skall vi starta grillsäsongen med att inviga vår nya grill tillsammans med min mamma och min syster. Så är vi också bortbjudna till kompisar på påsklunch. Däremellan skall vi väl bara blåsa såpbubblor, läsa böcker, sitta ute på vår gård, cykla, kanske spela lite fotboll, åka sparkbräde (inte jag dock..), äta glass och mängder av chokladägg och annat kul.


Efter många ganska stressiga och tunga arbetsveckor så har jag bestämt mig för att försöka skippa alla överlopps måsten och verkligen fokusera på det som gör mig (och min familj) glad. Lättare är det ju att göra det då man är ledig, men detta är ju också något att försöka komma ihåg mitt i vardagsstressen. Alltid behöver det ju inte heller handla om några stora saker.
Vad blir du glad av?


Bara älskar denna pärm på Sarah Winmans debutbok When God was a rabbit (2011). Jag occh några arbetskompisar har bestämt oss får att starta en egen bokcirkel och denna bok kommer att bli den första boken som vi alla skall läsa. Hämtade idag boken från påsten, så nu ser jag fram emot att få läsa den under påskhelgen. Det är inte så mycket som jag vet om denna bok, vilket egentligen känns ganska kul. Medger att jag föll pladansk för pärmen och titeln och detta i kombination med att jag läste en kort men intressant bokrecension om boken fick mig att lägga in en beställning till adlibris. Här kan ni se en reklam som gjorts för boken (har förrästen aldrig sett en liknande reklamvideo för en bok tidigare, trots att jag är något av en bokmal..)

Gulligaste påskpynten har barnen gjort.


Önskar er alla en riktigt Glad Påsk! 
Sanna

4 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag blev riktigt sugen på att läsa den boken, gillade också omslaget och reklamsnutten. Du får berätta sen om boken var bra!

Jag blir glad av då människor jag tycker om skrattar, på riktigt, från hjärtat. Och så blir jag glad av solsken, fjärilar och knasiga hundar :)

Hoppas du får en skön påsk med mycket att glädjas åt!

Anonym sa...

Glad påsk åt er! Ö:Minna.

Unknown sa...

Jeg blir glad av late dager,lyden av havet og barnelatter.

Ha en deilig påske,Sanna!

: ) fra gunn

alegni sa...

vad skönt att höra att en barnfamilj planerar en påsk med lata dagar. jag tycker folk stressar alltför mycket på fritiden numera. lyfter på (den fina sommar)hatten för er!
kram