måndag 14 februari 2011

Today ♥


 Jag: Titta du har tappat en ögonfrans! Nu får du blåsa och önska dig något.
Dottern (3 år): Varför det då? 
Jag: Det är lite som trolleri.. Hm, eller det är kanske något man brukar säga på skoj..
Dottern: Nej, det var inte trollet! Det var nog Morran som hade tappat sin svans på min kind.

Har Morran en svans? När jag tänker efter så kommer jag ihåg en av mina favoritbarnböcker, Vem skall trösta Knyttet av Tove Jansson. I den boken biter Knyttet Morran i svansen för att rädda Skruttet. Morran blir rädd och springer sin väg. Sedan så lever Knyttet och Skruttet lyckliga i alla sina dagar i en stor vit snäcka på stranden. :D

♥  Jag har äntligen kommit igång med mitt långvariga projekt att göra någon typ av tavelvägg. Jag köpte vita ramar från Ikea och tavellister (så behöver man inte borra så många hål i väggen) och hämtade hem lite foton som jag beställt. Skall visa er hur det blev sedan då både lister och tavlor är uppe på väggen. 

♥ Såhär Vändagen/ Alla Hjärtans dag till ära vill jag tipsa er om en fin blogg: Le Love

♥ Tyckte det var gulligt att dottern hade fått ett vändagskort av en daghemskompis idag. Sonen ritade ett kort och gav ett godishalsband åt grannflickan som han brukar leka mycket med. Samtidigt passade jag på att föra en blomma och choklad åt flickans föräldrar som nyligen fick sin andra dotter. 

♥ Tack! Jag blir så glad över era hälsningar här på bloggen. 

Ha en riktigt trevlig kväll och hoppas ni får en bra ny vecka!
♥ 
Sanna

7 kommentarer:

alegni sa...

vilken trevlig dag ni har haft. söt kommentar av söt flicka. de har sån härlig fantasi i den där åldern :)
ska bli roligt att se din fotovägg. jag har också en hög ribbaramar här hemma, men inga foton att lägga i dem än. det blir så sällan man fotar människor numera trots att kameran går varm var och varannan dag ;)
kram

Galleri MochB sa...

Mmm vilka härliga tankar och funderingar barnen har :O) På mitt kort som jag fick av ena dottern igår stod det mamma hjärta pappa = sant...
Skall bli roligt att se din tavelvägg.
Kram Mia

Linda sa...

Hej Sanna, du hade lämnat en kommentar på min blogg, så jag måste ju titta in här för att kolla vem du är - och wow, vilken fin blogg du har! Jättemysigt hem och ursöta ungar, lyckans ost! Ha det bra i vårsolen, kram L.

StrandviksVillan sa...

Mysig bild :)

Ni har verkligen jättefint i nya bostaden!

Javisst har jag en snäll man! Verkligen kul att leka med nya objektivet. Idag har jag en liten sjukling hemma så det blir väl inte mycket gjort...

ha det bra!

Hanna sa...

Suloinen kuva. Tauluseinästä tulee varmasti hieno. Haluaisin itsekin sellaisen uuteen kotiin, kiviseinälle. Saa nähdä miten siihen saa kehyksiä.

Onnea uuteen kotiin!

Liljas Corner sa...

Roligt att höra från dig igen!
Det är så härligt vad barn hittar på <3

Connys Cottage sa...

Hello,

wat a lovly Foto!!!!So sweet.

greatings send you Conny