måndag 22 februari 2010

5-års kalas

 

Igår firade vi vår äldsta trollunge som fyllde 5 år. Det brukar vara så många vänner och släktingar på våra barnkals så vi brukar dela upp födelsedagsfesten på två olika klockslag. Igår hade vi således kalas hela dagen och om två veckor skall vi ännu ordna kalas för sonens dagiskompisar. Puuh! Roligt är det nog att träffa många nära och kära på en gång, men även tungt då det är mycket som skall ordnas och förberedas inför ett kalas. Som tur fick jag mycket hjälp av min snälla mamma (Tack!) Men nu är festen över och sonen överlycklig över många fina födelsedagspresenter och av att ha fått träffa många vänner och släktingar. Favoritpresenten var nog en cd-spelare med fjärrkontroll och många nya barnskivor. Ikväll har barnen således sjungit och dansat vilt innan läggdags på sitt rum.. Tårtan skulle förrästen se ut som en hund, men jo jag vet, den ser kanske mer ut som en råtta..


Just nu längtar jag så efter att det skall bli vår! Jag är så trött på kylan och snön nu!! Jag håller redan på att "boa" lite inför våren (ja, eller vad man nu skall kalla det) och har gjort lite små förändringar här hemma. Förra veckan köpt jag lite nya blommor hem, bl.a. denna fikus som vi har på en pall i köket. Jag skulle gärna vilja ha ett olivträd, men jag vet inte om  jag kommer att lyckas hålla liv i det.. Idag var jag hos frissan och klippte och färgade håret och är riktigt nöjd då håret igen har en lite ljusare nyans. Längtar efter att ta på mig min tunna skinnjacka och lite tunnare vårkläder istället för tröjor, dunjacka och vinterstövlar..

Nu sitter jag här och gäspar, så jag borde väl egentligen gå och lägga mig, men.. skall nog koka lite te åt mig (nya favoriten choklad och chili) och läsa lite deckare. Har ni förresten läst Stieg Larssons deckartrilogi? Den kan jag verkligen rekommendera! Riktigt beroendeframkallande läsning.. 

Tack för era kommentarer! Ni är så söta!
Kram Sanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kalaset! H: en aktiv bloggläsare Minna =)

StrandviksVillan sa...

Grattisar i efterskott!
Visst är det mycket förberedelser före kalas, man vill ju ha fint hemma och gott att bjuda på. Vi kommer ha stort kalas hos oss i helgen.

Hmmm, jag har också en rätt stor benjaminfikus här i köket, den kunde jag försöka klippa sådär! Vågar jag...? Den borde hur som helst åtgärdas nåt, börjar se lite risig ut :P

Ha det bra!

alegni sa...

försenade gratulationer till femåringen! visst är det roligt med kalas fast sådana innebär "lite" jobb både före och efter. verkar som om jubilaren varit nöjd med firandet :)
jag är också så förbaskat trött på vintern!!
ha det gott trots snö och kyla!

Tezz från Kungens Kurva sa...

Ja visst är det roligt med kalas, men är som du säger mycket som ska ordnas också. Hoppas att femåringen är nöjd med sin dag iaf :)

Ja visst är Stieg Larssons böcker bra, filmerna är också riktigt bra tycker jag, särskilt den första.
Ha en riktigt fin dag!
Kram

Galleri MochB sa...

Hos oss stundar kalas också i marsmånad. Den ena dottern fyller i början och den andra i slutet och vi brukar kalasa heela månaden känns det som :O) Tycker tårtan är fin! Råttor är ju också söta ;O)
Kram Mia